طرز تهیه فرنی بستنی

طرز تهیه فرنی بستنی

فرنی بستنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و متفاوت است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی بستنی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم فرنی بستنی
شیر۳ لیوان
شکر½ لیوان
پودر نشاسته½ لیوان
پودر ژله۱ بسته
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
آب سرد⅓ لیوان
آب جوش½ لیوان
بستنی وانیلی۲ فنجان
خامه صبحانه۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه فرنی بستنی

مرحله اول

برای تهیه فرنی بستنی خوشمزه در ابتدای کار پودر ژلاتین را به همراه آب سرد مخلوط کرده تا بافت اسفنجی پیدا کند، سپس ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا شفاف و ذرات حل شوند.

مرحله دوم

حالا پودر ژله را به همراه آب جوش مخلوط کرده و مجددا روی بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شوند. در ادامه شیر را به همراه شکر و پودر نشاسته درون یک قابلمه مناسب ریخته و به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که پودر نشاسته کاملا درون شیر حل شد، قابلمه را روی حرارت گذاشته و به خوبی هم می زنیم تا مواد به غلظت فرنی برسد. حالا پودر ژلاتین را به همراه ژله و بستنی وانیلی به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند، سپس یک ملاقه از مواد فرنی جدا کرده و با خامه صبحانه مخلوط می کنیم تا خامه با دمای فرنی یکی شود. در ادامه خامه را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از مخلوط کردن خامه با مواد قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه مواد فرنی را درون قالب ریخته، سپس به مدت ۵ الی ۶ ساعت درون یخچال می گذاریم تا فرنی بستنی به طور کامل سفت شود.

مرحله ششم

توجه داشته باشید به دلیل وجود خامه درون رسپی نیازی به چرب کردن قالب نمی باشد. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اطراف فرنی را از قالب جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : شنبه 19 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.