طرز تهیه خورش هویج

طرز تهیه خورش هویج با گوشت گوسفندی طرز تهیه خورش هویج تبریزی با مرغ طرز تهیه خورش هویج بدون آلو طرز تهیه خورش هویج ساده طرز تهیه خورش هویج با مرغ مجلسی طرز تهیه خورش هویج مجلسی طرز تهیه خورش هویج با مرغ دونفره طرز تهیه خورش هویج تبریزی با گوشت

خورش هویج یکی از انواع خورش های بسیار محبوب ایرانی است که در شهرهای مختلف با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش هویج در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
هویج۲ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد
آلو بخارا۱۰ عدد
رب گوجه فرنگی½ قاشق غذاخوری
شکر ( اختیاری)به مقدار کافی
آب لیمو ترشبه مقدار کافی
زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، دارچینبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
روغن مایع و کرهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش هویج

مرحله اول

برای تهیه خورش هویج خوشمزه، ابتدای کار پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس میشوییم و به صورت ریز نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس پیاز را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را کمی تفت می دهیم تا آب اضافی اش کشیده شود. در ادامه مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم، سپس به تفت دادن پیاز ادامه می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه گوشت را خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. در ادامه نمک و چوب دارچین را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شود. در ادامه آب جوشیده را تا جایی که روی مواد را بگیرد می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۳ ساعت گوشت کاملا بپزد. در ادامه آلو بخارا را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی آلو ها آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه خیس بخورند. در ادامه پوست هویج را با پوست کن جدا می کنیم، سپس هویج را به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن درون آن می ریزیم، سپس هویج های خلالی را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم و درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم هویج ها نرم شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله رب را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. در ادامه شکر را به همراه زعفران دم کرده به هویج های خلالی اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس به مخلوط گوشت اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت آلو های خیس خورده را به همراه مقداری آب لیمو ترش اضافه می کنیم. توجه داشته باشید نباید خورش آبکی باشد. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه خورش را درون ظرف مورد نظر همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.