طرز تهیه کلوچه کنجدی

طرز تهیه کلوچه ساده نرم طرز تهیه کلوچه کنجدی بدون ماست فیلم طرز تهیه کلوچه کنجدی طرز تهیه کلوچه ساده کلوچه کنجدی در توستر طرز تهیه کلوچه کنجدی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کلوچه شیرین طرز تهیه کلوچه کنجدی بدون فر

کلوچه کنجدی یکی از کلوچه های خوشمزه بین المللی است که می تواند به عنوان یک میان وعده جذاب در کنار چای سرو شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه کنجدی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کلوچه کنجدی
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ لیوان
آرد قنادی۳ لیوان
پودر هل۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع¾ لیوان
ماست شیرین۳ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کلوچه کنجدی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه کنجدی خوشمزه ابتدای کار یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس ماست شیرین را به همراه بکینگ پودر درون کاسه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم مخلوط ماست و بکینگ پودر پف کند.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه مناسب و جادار انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه خوب مخلوط می کنیم تا مواد سفید و کش دار شود.

مرحله سوم

حالا روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه با همزن برقی مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط ماست و بکینگ پودر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا با همزن برقی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک کاسه مناسب مجزا انتخاب می کنیم، سپس آرد را ۲ مرتبه درون کاسه الک می کنیم. در ادامه آرد را مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم و با لیسک خوب مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا توجه داشته باشید غلظت خمیر کلوچه باید مانند غلظت حلوا باشد. در ادامه خمیر کلوچه را به ۳ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه به یک قسمت خمیر کلوچه پودر کاکائو را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا به قسمت دیگر خمیر کلوچه نیز زعفران دم کرده را با ۱ قاشق غذاخوری سر خالی آرد اضافه می کنیم. توجه داشته باشید چون زعفران دم کرده باعث می شود خمیر شل شود به این منظور با آرد اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله هر ۳ قسمت را درون نایلون فریزر قرار می دهیم، سپس به مدت ۳ ساعت درون فریزر قرار می دهیم، به این منظور که خمیر حالت چسبندگی دارد با این کار خمیر سفت می شود و راحت حالت می گیرد.

مرحله هشتم

حالا فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. پس از گذشت ۳ ساعت خمیر کلوچه را از فریزر خارج می کنیم، سپس با دست چرب مقدار زیادی از خمیر بر می داریم.

مرحله نهم

حالا خمیر را در دست گرد می کنیم و به شکل گردوی بزرگ در می آوریم، سپس مقداری کنجد روی خمیر می ریزیم. در ادامه همه خمیر کلوچه را به همین شکل گرد می کنیم و روی آن ها مقداری کنجد می ریزیم تا مواد تمام شود.

مرحله دهم

در این مرحله روی سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس کلوچه ها را با فاصله از هم روی سینی فر می چینیم. در ادامه سینی فر را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا بپزد.

مرحله یازدهم

برای درست کردن این کلوچه بدون فر ابتدا شعله پخش کن را از ۱۵ دقیقه قبل روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا داغ شود. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا کلوچه ها را با فاصله از هم می چینیم، سپس روی درب تابه دم کنی قرار می دهیم و درب تابه را می بندیم. در ادامه تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه به طور کامل بپزد.

مرحله سیزدهم

توجه داشته باشید اگر با تابه دو طرفه درست می کنید نیازی به دم کنی نیست. پس از گذشت ۱۵ دقیقه کلوچه ها را از تابه یا فر خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظر می چینیم. در آخر این کلوچه را با چای میل کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 23 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.