طرز تهیه پاستا پستو

طرز تهیه پاستا پستو با مرغ طرز تهیه پاستا با سس پستو شف طیبه طرز تهیه پاستا پستو ایتالیایی طرز تهیه پاستا با سس پستو و خامه طرز تهیه پاستا پستو با شیر

پاستا پستو یکی از انواع غذاهای اصلی کشور ایتالیا است که طعمی خاص و بسیار جذاب دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا پستو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
پاستا۱۵۰ گرم
ریحان۱۴۰ گرم
گردو خرد شده۴ قاشق غذاخوری
بادام هندی۱۵ عدد
سیر بزرگ۲ حبه
سینه مرغ۱ عدد
کره۲۰ گرم
خامه۳ قاشق غذاخوری
شیر۱ فنجان
پنیر پارمزان۴ قاشث غذاخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
قارچ۱۱۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا پستو

مرحله اول

برای تهیه پاستا پستو خوشمزه ابتدای کار یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه پاستا را درون قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم پاستا درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت ۱۰ دقیقه پاستا را درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش به طور کامل خارج شود. در ادامه پوست اضافی قارچ را جدا می کنیم و به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره را درون آن می ریزیم، سپس بلافاصله سیر را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مرغ را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ دهد. در ادامه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن را به تابه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود.

مرحله ششم

در این مرحله حرارت را زیاد می کنیم، سپس قارچ های ورقه ای را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا آب قارچ کاملا کشیده شود، سپس حرارت زیر تابه را خاموش  کرده و به سراغ درست کردن سس پستو می رویم.

مرحله هفتم

برای این منظور پوست سیر را جدا می کنیم، سپس درون غدا ساز می ریزیم. در ادامه ریحان را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. حالا مغز گردو را به همراه بادام هندی به غذا ساز اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله ریحان، روغن زیتون، پنیر پارمزان، آب لیمو ترش تازه و نمک و فلفل سیاه را درون غذا ساز می ریزیم، سپس تمام مواد را با هم میکس می کنیم تا حالت پوره پیدا کنند. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله نهم

حالا شیر را به همراه ماست درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مخلوط می کنیم تا با هم به خوبی ترکیب شوند. در ادامه پاستا را درون مخلوط شیر می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله پس از گذشت ۲ دقیقه مخلوط فیله مرغ را به مخلوط شیر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و سس پستو را اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم بماند.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و پاستا پستو را درون آن می ریزیم. در آخر این غذای خوشمزه را با برگ ریحان تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.