طرز تهیه بورک اسفناج و قارچ

طرز تهیه بورک اسفناج با نان لواش طرز تهیه بورک اسفناج ترکیه طرز تهیه بورک اسفناج در ماهیتابه طرز تهیه بورک اسفناج و مرغ بورک اسفناج و قارچ طرز تهیه بورک اسفناج با خمیر خانگی طرز تهیه بورک اسفناج زابلی طرز تهیه بورک اسفناج بدون فر

بورک اسفناج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار کشور ترکیه است که معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک اسفناج و قارچ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
قارچ۳۰۰ گرم
سیر۳ حبه
پنیر لبنه۲۰۰ گرم
پنیر پیتزابه مقدار کافی
خمیر یوفکا۱ بسته
زرده تخم مرغ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار کافی
شیر۲ قاشق غذاخوری
کنجد سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه بورک اسفناج و قارچ

مرحله اول

برای تهیه بورک اسفناج و قارچ خوشمزه ابتدا اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه اسفناج را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اسفناج های خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و یک سوم لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم اسفناج کاملا پخته شود.

مرحله سوم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه قارچ را به خوبی شسته و خشک می کنیم، سپس پوست اضافی آن را جدا می کنیم و به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن درون آن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را درون تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نمک را به همراه زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود. در ادامه سیر رنده شده را به تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه قارچ را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا حرارت را زیاد می کنیم، سپس قارچ را تفت می دهیم تا آب قارچ کشیده شود. در ادامه اسفناج را از قابلمه خارج می کنیم و درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی آن کامل خارج شود. در ادامه اسفناج را به مخلوط قارچ اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به مدت ۲ دقیقه اسفناج را تفت می دهیم، سپس پنیر لبنه را به آن اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم پنیر لبنه ذوب شود و با مواد ترکیب و یکدست شود، سپس فلفل سیاه را به مخلوط اسفناج و قارچ اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مخلوط اسفناج و قارچ را از روی حرارت بر می داریم. برای درست کردن بورک در فر ابتدا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه خمیر یوفکا را روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری از مواد میانی را ابتدای خمیر یوفکا قرار می دهیم و مقداری پنیر پیتزا روی مواد میانی می ریزیم، سپس خمیر را رول می کنیم. در ادامه انتهای خمیر را مقداری شیر می مالیم تا خمیر به هم بچسبد تا مواد از آن بیرون نریزد.

مرحله دهم

در این مرحله برای مواد رومال ابتدا درون یک کاسه مناسب زرده تخم مرغ را اضافه می کنیم، سپس با چنگال هم می زنیم تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه از زرده تخم مرغ با برس روی بورک های اسفناج و قارچ می مالیم.

مرحله یازدهم

حالا مقداری کنجد سیاه به عنوان تزئین روی بورک ها می پاشیم. در ادامه بورک ها را درون سینی فر قرار می دهیم، سپس طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم بورک ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا طلایی و خوشرنگ شوند.

مرحله دوازدهم

در صورت نبود فر، یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم و تا اندازه ای روغن می ریزیم که بورک ها درون آن شناور بماند. در ادامه بورک ها را درون روغن قرار می دهیم و اجازه می دهیم یک طرف بورک ها کاملا طلایی شود.

مرحله سیزدهم

در این مرحله آنها را بر می گردانیم و اجازه می دهیم شمت دیگرشان نیز سرخ شود. در ادامه بورک ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی اش خارج شود. در آخر بورک ها را با سس دلخواه میل کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 21 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.