طرز تهیه ژله یلدایی

طرز تهیه ژله هندوانه مجلسی طرز تهیه ژله هندوانه لیوانی ژله شب یلدا داخل جام طرز تهیه ژله هندوانه تصویری ژله هندوانه ای راحت ژله شب یلدا ساده

ژله یلدایی یا ژله هندوانه یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا در بلندترین شب سال به عنوان دسر سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله یلدایی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
پودر ژله آلوورا۱ بسته
پودر ژله هندوانه۱ بسته
پودر ژله کیوی۱ بسته
کیوی۱ عدد
شکر۱ قاشق غذاخوری
شیر½ لیوان
آب جوش۳ و نیم لیوان
شکلات تخته ای۵۰ گرم

طرز تهیه ژله یلدایی

مرحله اول

برای تهیه ژله یلدایی خوشمزه و خوش رنگ ابتدای کار شیر را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال بیرون می آوریم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیر با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه کیوی را می شوییم.

مرحله دوم

حالا پوست کیوی را جدا می کنیم، سپس به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس کیوی را درون تابه می ریزیم و به آن شکر اضافه می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقدار کمی آب به تابه حاوی مخلوط کیوی و شکر اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم کیوی روی حرارت بماند و جوش بزند. توجه داشته باشید به علت اسیدی بودن کیوی اگر این کار را انجام ندهیم ژله نمی بندد.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت ۳ تا ۴ دقیقه مخلوط کیوی و شکر را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس پودر ژله کیوی را درون کاسه می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ۱ و نیم لیوان آب جوش را به پودر ژله کیوی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا ذرات ژله به طور کامل حل شود. در ادامه اجازه می دهیم ژله کیوی به طور کامل خنک شود، سپس یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط کیوی خنک شده را درون قالب مورد نظر می ریزیم، سپس از ژله کیوی به آرامی روی آن می ریزیم و به مدت ۴۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا نیم بند شود. در ادامه یک کاسه جداگانه انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پودر ژله آلوورا را درون کاسه می ریزیم، سپس ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شود، سپس اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود و به دمای محیط برسد.

مرحله هشتم

حالا وقتی ژله آلوورا به دمای محیط رسید، شیر را به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس ژله آلوورا را روی ژله کیوی می ریزیم و مجددا درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم مجددا ژله به مدت ۴۰ دقیقه درون یخچال بماند تا نیم بند شود. در ادامه شکلات تخته ای را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس شکلات را درون قیف یا نایلون می ریزیم.

مرحله دهم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس پودر ژله هندوانه را درون آن می ریزیم و ۱ لیوان آب جوش روی پودر ژله هندوانه می ریزیم. در ادامه مخلوط می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شود، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله قالب ژله را از یخچال خارج می کنیم، سپس با قیف شکلات ذوب شده را به اندازه های خیلی کوچک در کناره های قالب پایپ می کنیم. در ادامه ژله هندوانه را روی ژله آلوورا می ریزیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت پس از گذشت ۱ ساعت وقتی ژله خودش را گرفت آن را از یخچال خارج می کنیم، سپس می توانیم با یاقوت های انار تزئین کنیم. می توانیم نسبت به سلیقه خود این دسر را به صورت تک نفره یا به صورت کلی درست کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : جمعه 26 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.