طرز تهیه مربای بالنگ

طرز تهیه مربای بالنگ با آهک طرز تهیه مربای بالنگ تازه بدون آهک طرز تهیه مربای بالنگ بدون آهک فیلم طرز تهیه مربای بالنگ طرز تهیه مربای بادرنگ گیلانی طرز تهیه مربای بالنگ با پوست طرز تهیه مربای بالنگ خشک طرز تهیه مربای ترنج

مربای بالنگ یکی از مرباهای محبوب و بسیار پرطرفدار در میان ایرانیان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای بالنگ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مربای بالنگ
بالنگ۶۰۰ گرم
آب۴ لیوان
شکر۱ کیلو ۲۰۰ گرم
آبلیمو یا آب ترنج½ لیوان
گلاب½ لیوان

طرز تهیه مربای بالنگ

مرحله اول

برای تهیه مربای بالنگ خوشمزه ابتدا کار بالنگ ها را می شوییم، سپس پوست اولیه آن ها را جدا می کنیم و به ۴ قسمت تقسیم می کنیم، سپس گوشت بالنگ ها را از آن جدا می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

حالا پوست دوم بالنگ را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس تلخی آن را می گیریم. برای این منظور ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و تکه های بالنگ را درون قابلمه می ریزیم، سپس دو سوم قابلمه را آب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۶ دقیقه درون آب جوش بماند. این کار را ۳ بار تکرار می کنیم تا تلخی بالنگ ها به طور کامل گرفته شود. در ادامه بالنگ ها را درون آبکش می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا با کفگیر کمی بالنگ ها را فشار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آن را با آب سرد پر می کنیم و بالنگ ها را درون آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم بالنگ ها به مدت ۲۴ ساعت درون آب سرد بماند. در ادامه پس از گذشت این زمان یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آب را به همراه شکر درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم شهد روی حرارت بماند تا غلیظ شود. در ادامه تکه های بالنگ را درون شهد می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون شهد بماند و جوش بیاید تا بالنگ ها شفاف و شیشه ای شود.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که زمانی که شهد به غلظت مطلوب رسید، گلاب را به همراه آبلیمو یا آب ترنج اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا جوش بزند.

مرحله هشتم

در نهایت زمانی که بالنگ کاملا شیشه ای و شهد غلیط و کش دار شد مربا آماده است. در آخر اجازه می دهیم مربا خنک شود و یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم، سپس مربا را درون آن می ریزیم و درون یخچال قرار می دهیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 4 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.