طرز تهیه پودینگ شکلاتی

طرز تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکویت طرز تهیه پودینگ کاکائویی فوری طرز تهیه پودینگ شکلاتی قالبی طرز تهیه پودینگ شکلاتی با بستنی طرز تهیه پودینگ شکلاتی ساده طرز تهیه پودینگ شکلاتی با ژلاتین طرز تهیه پودینگ شکلاتی بدون نشاسته فیلم طرز تهیه پودینگ شکلاتی

پودینگ شکلاتی یکی از انواع دسرهای خاص و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم پودینگ شکلاتی
شیر۲ لیوان
شکر۴ قاشق غذاخوری
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شکلات تلخ۵۰ گرم

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه پودینگ شکلاتی خوشمزه ابتدا درون یک قابلمه مناسب شکر را می ریزیم، سپس نشاسته ذرت را به همراه آرد و پودر کاکائو درون الک می ریزیم و درون قابلمه الک می کنیم. در ادامه زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا زرده تخم مرغ را به همراه خامه صبحانه به قابلمه اضافه می کنیم، سپس با همزن برقی مواد را خوب مخلوط می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست و منسجم شود. در ادامه شیر را آرام آرام به مایه پودینگ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در حین اضافه کردن شیر به هم زدن مواد ادامه می دهیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد به غلظت مناسب (تقریبا مانند فرنی) برسند.

مرحله چهارم

در این مرحله زمانی که مایه پودینگ به غلظت فرنی رسید، شکلات تخته ای تلخ را به صورت تکه های کوچک خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در حین اضافه کردن شکلات، مایه پودینگ را به آرامی و به صورت متداوم هم می زنیم.

مرحله پنجم

هم زدن مایه پودینگ را تا زمانی که شکلات در آن ذوب شود ادامه می دهیم. زمانی که شکلات تخته ای به طور کامل ذوب شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم، سپس اجازه می دهیم مایه پودینگ کاملا خنک شود

مرحله ششم

در نهایت مایه پودینگ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مایه پودینگ خودش را بگیرد. در آخر پودینگ را از یخچال خارج می کنیم و به همراه پودر پسته و توت فرنگی تزئین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.