طرز تهیه شکلات صبحانه

طرز تهیه شکلات صبحانه با نشاسته طرز تهیه شکلات صبحانه با آرد طرز تهیه شکلات صبحانه با شیر خشک طرز تهیه شکلات صبحانه نمناک طرز تهیه شکلات صبحانه بدون کره طرز تهیه شکلات صبحانه نوتلا طرز تهیه شکلات صبحانه دو رنگ طرز تهیه شکلات صبحانه سفید

شکلات صبحانه یکی از انواع صبحانه های بسیار خوشمزه و محبوب بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شکلات صبحانه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شکلات صبحانه
پودر کاکائو۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
شیر۱ لیتر
کره۵۰ گرم
اسانس فندق (اختیاری)۳ تا ۴ قطره

طرز تهیه شکلات صبحانه

مرحله اول

برای تهیه شکلات صبحانه ساده ابتدا درون یک تابه بزرگ پودر کاکائو را به همراه شکر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا گلوله های پودر کاکائو کاملا باز شود. در ادامه شیر را کم کم به مخلوط  پودر کاکائو اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط پودر کاکائو را هم می زنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم. توجه داشته باشید که تا زمانی که بافت مواد رقیق باشد نیازی به هم زدن مداوم نیست، البته هر از چند گاهی مواد را مخلوط می کنیم تا شکلات ته نگیرد.

مرحله سوم

در حین به قوام رسیدن مواد باید توجه داشته باشید که به هیچ به نقطه جوش نرسند. در ادامه زمانی که غلظت شکلات بیشتر شد به صورت مداوم هم می زنیم تا ته نگیرد و در صورتی که شکلات نه گرفت تابه را عوض می کنیم.

مرحله چهارم

حالا شکلات صبحانه را به مدت ۱ و نیم تا ۲ ساعت روی حرارت ملایم هم می زنیم تا کاملا غلیظ و کش دار شود. زمانی که شکلات غلیظ شد، کره را به آن اضافه می کنیم و به هم زدن مواد ادامه می دهیم تا کره ذوب شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از اضافه کردن کره، شکلات صبحانه کمی رقیق می شود، سپس مجددا روی حرارت ملایم هم می زنیم تا شکلات صبحانه کاملا غلیظ و کش دار شود. در ادامه به دلخواه مقداری اسانس فندق درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

در نهایت شکلات صبحانه را به صورت داغ درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس درب آن را می بندیم. به دلیل اینکه شکلات ما مواد نگهدارنده ندارد، می توانیم آنرا به مدت ۱ ماه در یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.