طرز تهیه کوکی کدو حلوایی

طرز تهیه کوکوی کدو حلوایی شمالی طرز تهیه کاکا کدو در فر کوکی کدو حلوایی با جو پرک

کوکی کدو حلوایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار فصل پاییز است که معمولا با نوشیدنی های داغ مثل چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی کدو حلوایی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کوکی کدو حلوایی
آرد۲ و نیم لیوان
پوره کدوحلوایی۱ لیوان
شکر سفید یا قهوه ای۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
دارچین۱ قاشق چایخوری
جوزهندی¼ قاشق چایخوری
تخم مرغ درشت۱ عدد
شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه کوکی کدو حلوایی خوشمزه ابتدا کدو حلوایی را می شوییم، سپس به صورت مربعی بزرگ خرد می کنیم و درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه یک لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کدو حلوایی کاملا پخته و نرم شود. در ادامه زمانی که کدو حلوایی کاملا پخته شد آن را از قابلمه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت کدو حلوایی را از پوست آن جدا می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا پوره کدو حلوایی درست شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود. در ادامه پوره کدو حلوایی را به همراه روغن مایع درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم، سپس مجددا با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس  اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه بکینگ پودر، دارچین و جوز هندی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم. در ادامه مقداری شکلات چیپسی درون مایه کوکی می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مجددا مایه کوکی را مخلوط می کنیم. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و از مایه کوکی با قاشق یا اسکوپ بستنی بر می داریم، سپس درون سینی فر با فاصله از هم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. در ادامه پس از گذشت این زمان در صورتی که کوکی ها پخته شدند، سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کوکی ها در دمای محیط خنک شوند. در آخر کوکی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه چای زعفرانی یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.