طرز تهیه پیراشکی دانمارکی

طرز تهیه پیراشکی دانمارکی طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی بسیار خوشمزه طرز تهیه پیراشکی توپی طرز تهیه پیراشکی کوچک طرز تهیه پیراشکی کرم دار لوله ای طرز تهیه پیراشکی گرد کوچک

پیراشکی دانمارکی از شیرینی های خوشمزه و ساده بین المللی است که به دلیل شباهتی که به شیرینی دانمارکی دارد، با این نام شناخته می سود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی دانمارکی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم پیراشکی دانمارکی
آرد قنادی۵۰۰ گرم
خمیر مایه فوری۱ و نیم قاشق غذاخوری
آب ولرم¼ لیوان
شکر⅓ لیوان
کره نرم۵۰ گرم
شیر⅔ لیوان
وانیل½ قاشق مربا خوری
تخم مرغ۲ عدد
سس شکلاتبه مقدار کافی
مواد لازم کرم پیراشکی
شیر۱ و نیم پیمانه
شکر۱ پیمانه
آرد۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
وانیل⅛ قاشق چایخوری
گلاب¼ پیمانه

طرز تهیه پیراشکی دانمارکی

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی دانمارکی خوشمزه ابتدای کار کرم پیراشکی دانمارکی را آماده می کنیم، به این منظور که درون یک قابلمه مناسب شیر را به همراه شکر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود.

مرحله دوم

حالا آرد را به همراه نشاسته ذرت درون شیر می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا کرم به غلظت برسد، زمانی که کرم غلیظ شد گلاب و وانیل را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مجددا کرم را مخلوط می کنیم، سپس روی حرارت ملایم به هم زدن ادامه می دهیم تا کرم به غلظت مناسب برسد. توجه داشته باشید غلظت کرم باید به اندازه ای باشد که درون پیراشکی بماند و زمان سرخ کردن از آن بیرون نریزد.

مرحله چهارم

حالا زمانی که غلظت کرم زیاد شد آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. در ادامه برای تهیه خمیر پیزاشکی درون یک کاسه مناسب آب ولرم را به همراه ۱ قاشق غذاخوری شکر و خمیر مایه فوری اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط خمیر مایه را هم می زنیم، سپس روی آن را می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه خمیر مایه عمل بیاید. در ادامه شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم شیر روی حرارت بماند تا گرم شود. توجه داشته باشید شیر جوش نزند یا خیلی داغ نشود همین که شیر گرم شد از روی حرارت بر دارید. در ادامه درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ ترکیب و یکدست شود. در ادامه کره نرم را به همراه شیر ولرم درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم، سپس مجددا با همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله هشتم

حالا آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و یک باره درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. در ادامه مواد را کمی مخلوط می کنیم و با دست چرب خوب ورز می دهیم تا خمیری لطیف و نرم که به دست نچسبد حاصل شود.

مرحله نهم

توجه داشته باشید در صورتی که خمیر کمی چسبناک بود، به آن مقداری آرد اضافه کنید و مجددا ورز بدهید. در ادامه روی سطح کار را با مقداری آرد الک شده می پوشانیم، سپس خمیر را روی سطح کار قرار می هیم و مجددا ورز می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله خمیر را درون کاسه چرب شده قرار می دهیم، سپس روی آن را با سلفون یا پارچه نخی می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله یازدهم

حالا پس از گذشت این زمان خمیر را از کاسه خارج می کنیم، سپس روی سطح کار قرار می دهیم و خمیر را به چونه های کوچک تقسیم می کنیم. در ادامه هر چونه را با وردنه به شکل مستطیل باز می کنیم، سپس اطراف آن را با کاتر جدا می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله خمیر پهن شده را به مستطیل های کوچک تقسیم می کنیم، سپس کرم را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم و در ابتدای خمیر پایپ می کنیم. در ادامه دو طرف خمیر را روی کرم فیکس می کنیم تا کرم از پیراشکی بیرون نریزد.

مرحله سیزدهم

حالا یک پارچه تمیز روی سطح کار قرار می دهیم، سپس روی آن را با آرد می پوشانیم و پیراشکی ها را روی پارچه با فاصله از هم قرار می دهیم. در ادامه روی آن را با پارچه می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله چهاردهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که پیراشکی ها درون روغن شناور بمانند روغن مایع می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به طور کاملا داغ شود.

مرحله پانزدهم

در نهایت پیراشکی ها را درون تابه قرار داده و اجازه می دهیم یک طرف آن کاملا سرخ و طلایی شود، سپس بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر پیراشکی ها نیز کاملا سرخ شود. در نهایت پیراشکی ها را با سس شکلات تزئین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 24 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.