طرز تهیه بامیه عربی

فیلم طرز تهیه بامیه عربی بزرگ طرز تهیه بامیه عربی گرد طرز تهیه بامیه عسلی بزرگ طرز تهیه بامیه دراز بازاری طرز تهیه بامیه عربی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه بامیه عربی بازاری طرز تهیه بامیه قدیمی طرز تهیه بامیه ابادانی

بامیه عربی که با نام هایی مانند بامیه دراز یا خشک هم شناخته می شود یکی از انواع شیرینی های خوشمزه کشورهای عربی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بامیه عربی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم بامیه عربی
تخم مرغ۲ عدد
آب۱ لیوان
کره یا روغن مایع۴۰ گرم
آرد۱ لیوان
وانیل½ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
شکر۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بامیه عربی

مرحله اول

برای تهیه بامیه عربی خانگی ابتدای کار درون یک قابلمه مناسب آب را به همراه شکر اضافه می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هم می زنیم تا ذرات شکر درون آب حل شود. در ادامه کره را اضافه می کنیم.

مرجله دوم

حالا اجازه می دهیم مخلوط آب و شکر روی حرارت بماند تا اطراف قابلمه ریز جوش بیاید، سپس آرد را اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیر درون قابلمه جمع شود. در ادامه خمیر را به مدت ۶ تا ۷ دقیقه روی حرارت هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت ۷ دقیقه خمیر را از قابلمه خارج می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم و اجازه می دهیم خمیر کاملا خنک شود. در ادامه زمانی که خمیر خنک شد تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا وانیل را به همراه بکینگ پودر به خمیر بامیه اضافه می کنیم، سپس با همزن دستی یا همزن برقی هم می زنیم تا خمیر لطیف و چسباک شود. در ادامه خمیر را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره ستاره ای می ریزیم،

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و درون آن روغن مایع اضافه می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه خمیر را درون تابه به طول ۵ سانتی متر پایپ می کنیم و اجازه می دهیم بامیه ها سرخ شوند.

مرحله ششم

در نهایت زمانی که یک طرف بامیه ها کاملا سرخ شد بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن نیز کاملا سرخ شود. در آخر بامیه ها را از تابه خارج می کنیم، سپس می توانیم با شکلات آب شده یا پودر قند تزئین و سرو کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 27 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.