طرز تهیه شربت سکنجبین

طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل دکتر خیراندیش طرز تهیه شربت سکنجبین با پیمانه طرز تهیه شربت سکنجبین با نعناع تازه طرز تهیه سکنجبین برای کاهو طرز تهیه شربت سکنجبین با سرکه سیب طرز تهیه شربت سکنجبین با آبلیمو طرز تهیه سکنجبین با نبات طرز تهیه شربت سکنجبین با قند

شربت سکنجبین یکی از انواع شربت های سنتی و پرطرفدار ایرانی است که معمولا با خوردنی های مثل کاهو، خیار و … دیگر سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت سکنجبین در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شربت سکنجبین
نعناع تازه۱۵۰ گرم
شکر۲ لیوان
سرکه¼ لیوان
آب۱ لیوان

طرز تهیه شربت سکنجبین

مرحله اول

برای تهیه شربت سکنجبین خوشمزه ابتدای کار نعنا را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس شربت را روی حرارت ملایم هم می زنیم تا ذرات شکر درون آب حل شده و شربت جوش بیاید. زمانی که شربت جوش آمد، برگ های نعنا را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم شربت ۲۰ دقیقه روی حرارت جوش بزند تا عطر و طعم نعنا درون شربت پخش شود. در ادامه سرکه را کم کم درون شربت اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم شربت قوام پیدا کند.

مرحله چهارم

توجه داشته مقدار سرکه در تهیه شربت سکنجبین سلیقه ای است و می توانیم مقدار آنرا نسبت به ذائقه خود کم یا زیاد کنیم. حالا برای اینکه متوجه شویم غلظت شربت مناسب است، یک قاشق از آن بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم شربت به طور کامل خنک شود، برای سرعت بخشیدن به کار می توانیم شربت را چند ثانیه درون فریزر قرار دهیم. در ادامه شربت را بین دو انگشت خود تست می کنیم، اگر حالتی غلیظ و کشدار داشت، یعنی آماده است.

مرحله ششم

در این مرحله شربت را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. در نهایت پس از اینکه شربت خنک شد، آنرا درون یک ظرف شیشه ای مناسب می ریزیم، سپس در یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش نوشیدنی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 27 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.