طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای رزا منتظمی طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای بدون گوشت طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای بدون فر طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای مجلسی فیلم طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای با مرغ طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای در فر طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای با رب انار

دلمه فلفل دلمه ای یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف کشورمان با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
لپه¼ لیوان
برنج½ پیمانه
سبزی دلمه۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار کافی
فلفل‌ دلمه ای رنگی۴ عدد

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

مرحله اول

برای تهیه دلمه فلفل دلمه ای خوشمزه ابتدای کار لپه را می شوییم تا گرد غبارش شسته شود، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم و کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند.

مرحله دوم

در این مرحله برنج را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا به طور کامل خیس بخورد.

مرحله سوم

حالا پس از گذشت ۳ ساعت لپه را درون آبکش می ریزیم، سپس لپه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم لپه نیم پز شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزی دلمه را (جعفری، مرزه، ریحان، ترخون و تره) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه سبزی دلمه را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه زمانی که آب جوش آمد برنج را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله ششم

حالا برنج را درون قابلمه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم برنح به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. زمانی که اطراف برنج نرم شد و مغز آن کمی گیر داشت برنج را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

در این مرحله برنج را درون آبکش می ریزیم، سپس آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم.

مرحله هشتم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را به آن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را درون تابه می ریزیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه زمانی که لپه نیم پز شد از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دهم

حالا لپه را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه سبزی دلمه را درون تابه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا عطر سبزی درون مواد پخش شود. در ادامه لپه را به مواد دلمه اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به مواد دلمه اضافه می کنیم، سپس آنرا تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ آن باز شود. در ادامه نمک، فلفل و زردچوبه را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا برنج نیم پز را درون مواد دلمه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود و اجازه می دهیم مواد دلمه به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم بمانند تا بپزد. در ادامه فلفل دلمه ای ها را می شوییم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله سر فلفل دلمه ای ها را با کمک چاقو جدا می کنیم، سپس دانه های درون آنها را خارج می کنیم. در ادامه از مواد دلمه درون فلفل دلمه ای می ریزیم و سر فلفل دلمه ای را مجددا روی فلفل دلمه ای قرار می دهیم.

مرحله چهاردهم

حالا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون قابلمه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و فلفل دلمه ای ها را درون آن قرار می دهیم، سپس مقداری آب درون قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله پانزدهم

در نهایت اجازه می دهیم دلمه به مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت بماند تا بپزد و آب آن کاملا تبخیر شود. در آخر پس از گذشت این زمان دلمه ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.