طرز تهیه قرابیه نمکی

قرابیه نمکی , طرز تهیه قرابیه نمکی , دستور پخت قرابیه نمکی

قرابیه نمکی از شیرینی های ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که بافت بسیار نرم و لطیف دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه نمکی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم قرابیه نمکی
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
سرکه۱ قاشق غذاخوری
آرد۲ لیوان
روغن مایع۱۰ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه قرابیه نمکی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه نمکی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون ۲ ظرف جداگانه می ریزیم. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به همراه روغن مایع، نمک، شکر و سرکه درون ظرف حاوی سفیده تخم مرغ می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط سفیده تخم مرغ را با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد و بکینگ پودر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس مخلوط آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و یک باره درون مخلوط سفیده تخم مرغ می ریزیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه خمیر را با نوک انگشت ورز می دهیم تا درون کاسه جمع شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مقداری از خمیر را بر می داریم و در دست به دلخواه فرم می دهیم.

مرحله ششم

حالا خمیر ها را روی کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس زرده تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن از هم باز شود. در ادامه برس را به زرده تخم مرغ آغشته می کنیم و روی خمیر های قرابیه می مالیم، سپس مقداری کنجد روی آن ها می پاشیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم قرابیه ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. پس از گذشت این زمان قرابیه را از فر خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 1 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.