طرز تهیه کوفته قبرسی

کوفته قبرسی , طرز تهیه کوفته قبرسی , دستور پخت کوفته قبرسی

کوفته قبرسی یکی از انواع غذاهای معروف و بسیار خوشمزه کشور قبرس است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته قبرسی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
سیب‌زمینی متوسط۴ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
جعفری تازه۲ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری۱ فنجان
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
پاپریکا و زیره½ قاشق قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته قبرسی

مرحله اول

برای تهیه کوفته قبرسی خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و همانند پیاز با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پیاز و سیب زمینی رنده شده را درون کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که آب اضافی جعفری خارج شد، آن را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ و پودر سوخاری را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و زیره را به مواد کوفته اضافه می کنیم، سپس با دست خوب ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان مواد کوفته را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود. در ادامه مقداری از مواد کوفته بر می داریم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد کوفته را به صورت دوک و یا شکل دلخواه فرم می دهیم، سپس درون تابه قرار می دهیم. در ادامه به همین ترتیب کوفته ها را شکل می دهیم تا مواد کوفته تمام شود. حالا کوفته ها را به طور کامل سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت پس از اینکه دو سمت کوفته ها به صورت یکدست سرخ شد، آنها را از تابه خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر این غذای خوشمزه را به سلیقه خود به همراه پلو یا نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 30 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.