طرز تهیه چکدرمه

طرز تهیه چکدرمه ساده طرز تهیه چکدرمه با گوشت گوسفندی بهترین چکدرمه بندر ترکمن طرز تهیه چکدرمه نی نی سایت

چکدرمه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ترکمنی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چکدرمه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
برنج۴ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۲ عدد
روغن محلیبه مقدار کافی
نمک، پودر سیر، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه چکدرمه

مرحله اول

برای تهیه چکدرمه خوشمزه ابتدای کار برنج را می شوییم، سپس به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه مقداری آب روی برنج می ریزیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا گوشت را به صورت مکعبی درشت خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن درون آن می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز نگینی را درون قابلمه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت گوسفندی را درون قابلمه می ریزیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کرده و به طور کامل سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا پودر سیر، فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا ادویه ها کاملا سرخ شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب کاملا از بین برود و رنگ باز کند.

مرحله پنجم

در این مرحله گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت درشت خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم. در ادامه گوجه فرنگی را میکس می کنیم تا پوره شود، سپس آن را به قابلمه حاوی گوشت اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پوره گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا کمی سرخ شود، سپس به اندازه ای که روی گوشت را بگیرد آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان نمک گوشت را اندازه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گوشت را از آب آن جدا می کنیم، سپس برنج را آبکشی می کنیم و درون آب گوشت می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج درون آب گوشت جوش بخورد تا پخت اولیه آن انجام شده، سپس آب گوشت تبخیر شود.

مرحله هشتم

حالا زمانی که آب گوشت تبخیر شد، گوشت ها را وسط برنج می ریزیم، سپس برنج را به صورت گنبدی روی گوشت ها می ریزیم. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم و روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم چکدرمه به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. در ادامه پس از گذشت این زمان چکدرمه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس مقداری روغن محلی روی آن می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.⠀

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 12 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.