طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی اصلی طرز تهیه چیز کیک ژاپنی در قابلمه طرز تهیه چیز کیک ژاپنی در پلوپز چیز کیک ژاپنی نی نی سایت طرز تهیه چیز کیک ژاپنی بدون فر طرز تهیه چیز کیک ژاپنی دونفره طرز تهیه چیز کیک ژاپنی شکلاتی طرز تهیه چیز کیک ژاپنی شف طیبه

چیز کیک ژاپنی یکی از انواع دسرهای سنتی و خوشمزه کشور ژاپن است که بافتی پنبه ای دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک ژاپنی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک ژاپنی
شکر۱۴۰ گرم
تخم مرغ۶ عدد
کرم تارتار¼ قاشق چایخوری
کره۵۰ گرم
پنیرخامه ای۲۵۰ گرم
شیر۱۰۰ میلی لیتر
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
آرد۶۰ گرم
نشاسته ذرت۲۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک ژاپنی ابتدای کار پنیر خامه ای را به همراه کره و شیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه مقداری آب جوش درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و مخلوط پنیر خامه ای را روی بخار آب جوش قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط پنیر خامه ای را بنماری می کنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مخلوط پنیر خامه ای را از روی بخار آب بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. حالا آرد را به همراه نشاسته ذرت درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و نشاسته را مخلوط می کنیم و درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و درون مخلوط پنیر خامه ای می ریزیم، سپس با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون ۲ کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه کرم تارتار را درون سفیده تخم مرغ می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم و زمانی که سبک شد شکر را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به هم زدن مخلوط سفیده تخم مرغ ادامه می دهیم تا سفید و ابری شود. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه آب لیمو ترش تازه و وانیل به مخلوط پنیر خامه ای اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا مخلوط سفیده تخم مرغ را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه می کنیم، سپس با لیسک مواد را به آرامی فولد می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد. در ادامه درون قالب را با کره سرد چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه یک قابلمه بزرگ تر از قالب انتخاب می کنیم، سپس تا اندازه ای که نیمی از قالب را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا قالب را درون قابلمه قرار می دهیم، سپس قابلمه را طبقه وسط فر می گذاریم و اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. دقت کنید آب بیش از حد نباشد که درون قالب نفوذ کند.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان فر را خاموش می کنیم، سپس درب فر را نیمه باز قرار می دهیم تا چیز کیک کاملا خنک شود. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت چیز کیک را از فر خارج می کنیم و با کمک چاقو آنرا از دیواره های قالب جدا می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت چیز کیک را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان چیز کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 12 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.