طرز تهیه پیتزا برگر

طرز تهیه پیتزا برگر , دستور پخت پیتزا برگر

پیتزا برگر یکی از انواع غذاهای رستورانی و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا برگر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
پنیر ورقه ای۴ عدد
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم خمیر
آرد۲۵۰ گرم
شکر۱ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
کره۴۰ گرم
آببه مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا برگر

مرحله اول

برای تهیه پیتزا برگر خوشمزه در ابتدای کار آرد را به همراه شکر، نمک و خمیر مایه فوری درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کم کم آب اضافه کرده و با لیسک یا دست مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری سفت به دست بیاید.

مرحله دوم

پس از اینکه خمیر جمع شد، کره را اضافه کرده و به خورد خمیر می دهیم تا خمیری نرم با کمی چسبندگی به دست بیاید. در ادامه یک کاسه مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم.

مرحله سوم

روی کاسه را با سلفون یا پارچه می پوشانیم و اجازه می دهیم حجم خمیر دو برابر شود. در همین حین برگرها را آماده می کنیم، برای این منظور پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ورز می دهیم تا بافت شان چسبناک و منسجم شود. در ادامه مایه برگر را به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا هر کدام از قسمت ها را به صورت گرد شکل می دهیم و با کف دست کمی تخت می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس برگرها را به تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه دو طرف برگرها سرخ شد، آنها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شوند. پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد، آنرا از کاسه خارج می کنیم و به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را چونه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه روشن می کنیم، سپس چونه ها را با وردنه باز می کنیم. در ادامه روی هر خمیر یک پنیر ورقه ای، یک برگر و مقداری پنیر پیتزا می ریزیم. در صورت تمایل می توانیم مقداری سس نیز روی برگرها بریزیم.

مرحله هشتم

حالا لبه های خمیرها را روی برگرها بر می گردانیم و با نوک انگشت به هم می چسبانیم تا برگر در وسط خمیر قرار بگیرد. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرها را به ترتیب درون سینی فر می چینیم.

مرحله نهم

پس از اینکه فر به خوبی گرم شد، سینی را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم پیتزا برگرها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند. در آخر گریل را روشن می کنیم تا روش پیتزا برگرها طلایی شود، سپس از فر خارج کرده و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.