طرز تهیه مارمالاد هویج

فیلم طرز تهیه مارمالاد هویج طرز تهیه مارمالاد هویج بدون پودر ژلاتین طرز تهیه مارمالاد برای شیرینی مربایی طرز تهیه مربا هویج طرز تهیه مارمالاد دونفره

مارمالاد هویج یکی از انواع مارمالادهای خوشرنگ بین المللی است که در تهیه انواع شیرینی و کیک استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مارمالاد هویج در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مارمالاد هویج
هویج۲۰۰ گرم
سیب۲۰۰ گرم
پرتقال۱ عدد متوسط
رنده پوست پرتقال۱ قاشق چایخوری
شکر۴۰۰ گرم

طرز تهیه مارمالاد هویج

مرحله اول

برای تهیه مارمالاد هویج حرفه ای ابتدای کار هویچ ها را می شوییم و پوست شان را جدا می کنیم، سپس هر کدام را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه مقداری آب درون قابلمه می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه یک صافی روی قابلمه قرار می دهیم، سپس هویج ها را درون آن می گذاریم و درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم هویج ها بخار پز شده و به طور کامل نرم شوند.

مرحله سوم

در این مرحله پوست پرتقال را جدا می کنیم، سپس فیله ی آن را از پوست جدا می کنیم و پوست اولیه آن را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه سیب ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم.

مرحله چهام

حالا سیب ها را به تکه های کوچک خرد می کنیم و به همراه پرتقال، زست پرتقال و هویج بخار پز شده درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا کاملا پوره شوند. در ادامه مارمالاد را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شکر را به مارمالاد اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب اضافی مارمالاد تبخیر شده و به قوام مطلوب برسد.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که در صورتی که بخواهیم مارمالاد را به عنوان مربا استفاده کنیم در آخر پخت ۱ قاشق چایخوری آب لیمو ترش تازه به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم مارمالاد کاملا خنک شود.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.