طرز تهیه مربای پوست پسته

مربای پوست پسته با زعفران طرز تهیه مربا پوست پسته رزا منتظمی طرز تهیه مربای پوست پسته مجلسی کلیپ طرز تهیه مربای پوست پسته طرز تهیه مربای پوست پسته نی نی سایت طبع مربای پوست پسته طرز تهیه مربای پوست پسته خانم گلاور طرز تهیه مربای پوست پسته در طب سنتی

مربای پوست پسته یکی از انواع مرباهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای پوست پسته در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مربای پوست پسته
پوست پسته تازه۵۰۰ گرم
شکر۶۰۰ گرم
آب۳ پیمانه
گلاب½ پیمانه
هل۵ عدد
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق سوپخوری
پسته تازه یا خلال پسته¼ پیمانه

طرز تهیه مربای پوست پسته

مرحله اول

برای تهیه مربای پوست پسته ساده ابتدای کار پوست پسته تازه را به آرامی جدا می کنیم، سپس درون یک ظرف مناسب می ریزیم. توجه داشته باشید از پوست پسته هایی که کاملا سالم و بدون زدگی هستند استفاده کنید.

مرحله دوم

حالا پوست پسته را به آرامی می شوییم، سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. در ادامه پوست پسته ها را درون قابلمه حاوی آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم پوست پسته به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند. در ادامه پس از گذشت این زمان پوست پسته را درون آبکش می ریزیم و آبکش می کنیم. این کار را ۴ تا ۵ مرتبه تکرار می کنیم تا تلخی پوست ها گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا پوست پسته ها را تست می کنیم و زمانی که تلخی آن ها کاملا گرفته شد درون کاسه حاوی آب و یخ می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۱۲ ساعت درون آب و یخ استراحت کنند. در ادامه شهد مربا را آماده می کنیم.

مرحله پنجم

برای این منظور آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم ذرات شکر درون آب حل شود. در ادامه نصف گلاب و هل را به شهد اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا با برس مرطوب مدام اطراف قابلمه را تمیز می کنیم تا شهد شکرک نزند. در ادامه مقداری پودر زعفران درون شهد می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا شهد زعفرانی شود. در ادامه اجازه می دهیم شهد به قوام یرسد.

مرحله هفتم

در این مرحله پوست پسته را درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی آن کاملا خارج شود. در ادامه زمانی شهد به قوام رسید، پوست پسته را درون آن می ریزیم، سپس کمی مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم پوست پسته درون شهد جوش بزند تا شهد غلیظ شده، سپس به خورد پوست پسته برود. در ادامه ۱۰ دقیقه آخر پخت آب لیمو ترش تازه و باقی مانده گلاب و هل را به مربا اضافه می کنیم، سپس به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مغز پسته را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و یا از خلال پسته استفاده می کنیم، سپس مغز پسته یا خلال پسته را درون مربا پوست پسته می ریزیم و مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند.

مرحله دهم

حالا زمانی که مربا پوست پسته به غلظت مطلوب رسید حرارت را خاموش می کنیم، سپس اجازه می دهیم مربا به مدت ۴ ساعت در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود. در ادامه یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت درون ظرف شیشه ای را با پارچه تمیز خشک می کنیم، سپس مربا را درون آن می ریزیم و درب شیشه را محکم می بندیم، سپس درون یخچال نگهداری می کنیم. در آخر مربا پوست پسته را با کره و نان تازه میل کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.