طرز تهیه شیره انگور

طرز تهیه شیره انگور خانگی بدون خاک طرز تهیه شیره انگور در طب اسلامی طرز تهیه شیره انگور به روش صنعتی طرز تهیه شیره انگور با خاک سفید فیلم طرز تهیه شیره انگور با خاک طرز تهیه شیره انگور از کشمش طرز تهیه شیره انگور خیراندیش طرز تهیه شیره انگور با خاک

شیره انگور یکی از انواع فراورده های سنتی و قدیمی میوه انگور است که برای تهیه انواع شیرینی، نوشیدنی و … استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیره انگور در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیره انگور
انگور سیاه۵ کیلو گرم
خاک سفید۱۵۰ گرم

طرز تهیه شیره انگور

مرحله اول

برای تهیه شیره انگور سنتی ابتدای کار انگور سیاه را ۲ تا ۳ مرتبه می شوییم تا کاملا تمیز شود، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه انگور سیاه را دان می کنیم.

مرحله دوم

حالا دانه های انگور را درون بلندر می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا انگور کاملا له شود. در ادامه یک صافی روی کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس آب انگور را درون صافی می ریزیم تا پوست های اضافی آن جدا شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک پارچه نخی تمیز روی یک کاسه مناسب قرار می دهیم و آب انگور را درون پارچه می کنیم، سپس فشار می دهیم تا آب انگور کاملا صاف و یکدست شود. در ادامه آب انگور را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب انگور از اطراف قابلمه ریز جوش بزند. در ادامه خاک سفید را به آرامی و به صورت پخش روی آب انگور می پاشیم، سپس اجازه می دهیم روی آب انگور کف ایجاد شود.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که آب انگور کف کرد حرارت را خاموش می کنیم، سپس کف روی آب انگور را با کمک کفگیر جدا می کنیم و اجازه می دهیم آب انگور بدون حرکت به مدت ۱۲ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا خاک سفید ته نشین شود.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان آب انگور را با ملاقه درون یک پارچه نخی تمیز می ریزیم و صاف می کنیم تا آب انگور کاملا صاف و یکدست شود. در ادامه آب انگور صاف شده را درون یک قابلمه مناسب و بزرگ می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم آب انگور جوش بزند تا به قوام مطلوب برسد. در ادامه کف های روی شیره انگور را با کفگیر می گیریم تا کاملا صاف و یکدست شود. حالا زمانی که شیره انگور به غلظت مطلوب رسید، حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم شیره انگور کاملا خنک شود، سپس یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم و درون آن را با پارچه تمیز خشک می کنیم، سپس شیره انگور را درون آن می ریزیم و درب ظرف را محکم می بندیم و درون یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.