طرز تهیه لیمو عمانی

طرز تهیه لیمو عمانی در آفتاب طرز تهیه لیمو عمانی آپارات طرز تهیه لیمو عمانی با دستگاه خشک کن طرز تهیه لیمو عمانی خانگی در فر طرز تهیه لیمو عمانی بدون پوست فیلم طرز تهیه لیمو عمانی طرز تهیه لیمو عمانی ورقه ای طرز تهیه لیمو عمانی نی نی سایت

لیمو عمانی یکی از انواع طعم دهنده ها و چاشنی های مهم در آشپزی ایرانی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لیمو عمانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم لیمو عمانی
لیمو ترش تازه زرد۱ کیلو گرم
سرکه سفید۱ لیوان
شیره خرما۱ لیوان
عصاره تمر هندی½ لیوان
نمک دریابه مقدار کافی

طرز تهیه لیمو عمانی

مرحله اول

برای تهیه لیمو عمانی خانگی ابتدای کار لیمو ترش زرد را می شوییم، سپس خشک می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه روی لیمو ها را با نمک می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت درون نمک بمانند تا تلخی آن ها گرفته شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان لیمو ها را می شوییم، سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم آب به نقطه جوش بیاید، سپس نصف سرکه را به آب اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله لیمو ها را درون آب جوش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم لیمو ها به مدت ۱۰ ثانیه درون آب جوش بمانند، سپس آبکش می کنیم. توجه داشته باشید لیمو ها بیش از زمان معین شده درون آب جوش نمانند در غیر این صورت ترک می خورند.

مرحله چهارم

حالا مجددا یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس مابقی سرکه را درون آب اضافه می کنیم. در ادامه شیره خرما را به دلیل خوشرنگ تر شدن لیمو عمانی اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تمر هندی را با مقداری آب جوش مخلوط می کنیم تا کاملا حل شود، سپس از صافی رد می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شود. در ادامه عصاره تمیر هندی را به آب جوش اضافه می کنیم تا لیمو عمانی ترش مزه شود.

مرحله ششم

در این مرحله مجددا لیمو ها را درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۵۰ ثانیه درون آب جوش بمانند. در ادامه پس از گذشت این زمان لیمو ها را درون آبکش می ریزیم و بدون شستن اجازه می دهیم آب اضافی لیمو ها شسته شود.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم لیموها کاملا خنک شوند، سپس روی سینی را با یک پارچه تیره رنگ تمیز می پوشانیم و روی لیمو ها را با کمک خلال دندان چند سوراخ ریز ایجاد می کنیم تا هوا درون لیموها جریان پیدا کند و سریع تر خشک شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله لیمو ها را درون سینی روی پارچه تیره قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ماه در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند تا کاملا خشک شوند. در آخر پس از گذشت این زمان لیمو ها را درون ظرف درب بسته در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 14 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.