طرز تهیه توپک خرمایی

طرز تهیه ی توپک خرمایی ساده طرز تهیه توپک خرمایی برای افطار طرز تهیه توپک خرمایی بدون بیسکویت طرز تهیه توپک خرمایی با بیسکویت طرز تهیه توپک خرمایی با ارده طرز تهیه توپک خرمایی نی نی سایت طرز تهیه توپک خرمایی برای کودک طرز تهیه توپک خرمایی بدون کره

توپک خرمایی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه خانگی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه توپک خرمایی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم توپک خرمایی
خرمای کبکاب۱ پیمانه
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری
کنجد½ لیوان
کره۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای تزیین توپک ها
پودر کنجد و دانه کنجدبه مقدار کافی
پودر نارگیل و پودر پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه توپک خرمایی

مرحله اول

برای تهیه توپک خرمایی به روش خانگی در ابتدای کار یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و بلافاصله کنجد را درون آن می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی کنجد از بین برود. توجه داشته باشید کنجد تغییر رنگ ندهد.

مرحله دوم

زمانی که بوی خامی کنجد از بین رفت، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم کنجد کمی خنک شود. در ادامه کنجد را درون غذاساز یا میکسر می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا کاملا پودر شود.

مرحله سوم

در این مرحله هسته های خرما را جدا می کنیم و در صورتی که خرما کمی سفت بود، آنرا به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درون آب گرم قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان خرما را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شده و خشک شود.

مرحله چهارم

حالا کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کره ذوب شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و خرما را به آن اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا بافت خرما بر اثر حرارت باز شود.

مرحله پنجم

در ادامه کره ذوب شده را به خرما اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا کره به خورد خرما برود، سپس خرما درون تابه جمع شود. حالا مغز گردو را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه پودر کنجد به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که مخلوط مواد حالت یکنواخت و یکدستی پیدا کرد، تابه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. پس از خنک شدن مواد، با دست مرطوب به اندازه یک گردوی بزرگ از آن بر می داریم.

مرحله هفتم

حالا آنرا در دست به شکل دایره ای فرم می دهیم، سپس به دلخواه درون پودر کنجد، دانه کنجد، پودر نارگیل یا پودر پسته می غلطانیم. در آخر توپک های خرمایی را درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شوند، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.