طرز تهیه گلت توت فرنگی

طرز تهیه گلت توت فرنگی , دستور پخت گلت توت فرنگی بدون فر

گلت توت فرنگی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه کشور فرانسه است که از خانواده تارت و پای می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گلت توت فرنگی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم گلت توت فرنگی
آرد۲٫۵ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
شیر ولرم⅓ پیمانه
سرکه سفید۱ قاشق چایخوری
توت فرنگی۲۵۰ گرم
نشاسته ذرت۱ قاشق چایخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم رومال
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری
خلال یا پرک بادامبه مقدار کافی

طرز تهیه گلت توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه گلت توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار توت فرنگی ها را شسته و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه اسلایس های توت فرنگی را به همراه شکر و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بماند تا شکر و نشاسته ذرت کاملا حل شود. توجه داشته باشید توت فرنگی ها نرم نشوند در حد آب شدن نشاسته و شکر کفایت می کند.

مرحله سوم

پس از گذشت ۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس روی یک کاسه مناسب صافی قرار داده و توت فرنگی را درون صافی می ریزیم تا شهد اضافی اش درون کاسه بریزد. مخلوط توت فرنگی نباید آبدار باشد چون خمیر را نرم می کند.

مرحله چهارم

حالا به سراغ درست کردن خمیر می رویم، برای این منظور شیر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شیر کمی گرم شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته و سرکه را به آن می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم مخلوط شیر و سرکه (باتر میلک) به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا شیر بریده شود. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک کرده و به همراه وانیل درون غذاساز می ریزیم، سپس کره سرد را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله کره مکعبی را به غذاساز اضافه کرده و چند پالس می زنیم تا آرد به شکل خرده نان در آید. حالا باتر میلک را به غذاساز اضافه کرده و مجددا چند پالس دیگر می زنیم تا خمیری نرم و لطیف درون غذاساز جمع شود.

مرحله هفتم

خمیر را زیاد مخلوط نکنید تا به روغن نیفتد. در صورت نبود غذاساز این مراحل را با نوک انگشت انجام دهید. حالا خمیر را درون کیسه فریزر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال بماند و استراحت کند.

مرحله هشتم

۱۵ دقیقه قبل از استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. پس از اتمام زمان استراحت خمیر، آنرا از یخچال خارج کرده، سپس روی سطح کار را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله نهم

حالا خمیر را روی کاغذ روغنی گذاشته و با وردنه به صورت گرد به ضخامت نیم سانتی متر و به قطر ۳۰ سانتی متر باز می کنیم. در ادامه مخلوط توت فرنگی ها را در مرکز خمیر به صورتی که ۵ سانتی متر از لبه ها فاصله داشته باشد می ریزیم.

مرحله دهم

در این مرحله لبه های خمیر را به صورت چین دار به سمت توت فرنگی ها تا زده و جمع می کنیم. حالا تخم مرغ را به همراه شیر درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم، سپس با برس روی خمیر را رومال می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا مقداری خلال بادام روی خمیر جمع شده ریخته و مجددا به آرامی روی خلال ها را نیز رومال می کنیم. در ادامه گلت توت فرنگی را با کاغذ روغنی که زیر آن قرار دارد درون سینی فر گذاشته و سینی را طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم گلت توت فرنگی به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده مقداری پودر قند روی کنار های گلت توت فرنگی الک می کنیم.

مرحله سیزدهم

حالا گلت توت فرنگی را به اندازه های دلخواه برش زده، سپس برش های آنرا درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت مقداری از سس توت فرنگی به صورت پخش روی آن ریخته و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.