طرز تهیه رب غوره

طرز تهیه رب غوره رب غوره برای چی خوبه رب غوره نی نی سایت

رب غوره یکی از انواع چاشنی های خوشمزه غذا است که برای طعمی بهتر در انواع غذاها از آن استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رب غوره در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم رب غوره
غوره۱ کیلوگرم
نمک½ فنجان
آب½ فنجان

طرز تهیه رب غوره

مرحله اول

برای تهیه رب غوره خانگی در ابتدای کاره غوره را شسته و دم آنها را جدا می کنیم، سپس روی یک پارچه تمیز آب گیر گذاشته تا رطوبت آنها را کاملا بگیرد. حالا عوره را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. و نمک را روی آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا آب را به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم، سپس اجازه می دهیم غوره روی حرارت بماند تا کاملا نرم و پخته شود. در ادامه گاهی غوره را مخلوط می کنیم تا به صورت یکدست پخته شود.

مرحله سوم

زمانی که غوره کاملا له شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس غوره را از صافی رد می کنیم تا آب آن از هسته و پوست غوره جدا شود. در ادامه آب غوره را مجددا درون قابلمه ریخته و قابلمه را روی حرارت می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم آب غوره روی حرارت بماند تا کاملا غلیظ و به غلظت رب گوجه فرنگی برسد. حالا آب غوره را ۳۰ ثانیه یکبار هم می زنیم تا رب غوره ته نگیرد، زمانی که رب غوره غلیظ شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

در نهایت اجازه می دهیم رب غوره در فضای آشپزخانه بماند تا کاملا خنک شود. در ادامه رب غوره را درون یک ظرف درب دار ریخته و درب آنرا محکم می بندیم، سپس در یک جای خشک و خنک نگهداری می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 3 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.