طرز تهیه تیرامیسو لیوانی

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی ساده با بیسکویت پتی بور کیک شکلاتی در لیوان

تیرامیسو لیوانی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و محبوب ایتالیایی است که در رسپی اصلی آن از بیسکویت لیدی فینگر استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تیرامیسو لیوانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم تیرامیسو لیوانی
پنیر خامه ای یا ماسکارپونه۲۵۰ گرم
خامه قنادی۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
شکر دانه ریز۲ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
آب جوش¾ پیمانه
قهوه فوری یا نسکافه گلد۱ قاشق سوپخوری
بیسکویت لیدی فینگر یا پتی بور۳۰ عدد

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی

مرحله اول

برای تهیه تیرامیسو لیوانی خوشمزه در ابتدای کار زرده های تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا کاسه را به روش بنماری روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری گذاشته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ روشن و سبک شود. بین کار کاسه را چند مرتبه دورگیری می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مجددا مخلوط می کنیم تا زرده های تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شوند تا بوی نامطبوع تخم مرغ از بین برود. حالا پنیر خامه ای را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا بافت آن باز و یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط زرده تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده مجددا هم می زنیم تا مایه کاملا تلفیق شود. حالا خامه قنادی را به مدت ۱۰ دقیقه با دور تند همرن برقی هم می زنیم تا فرم بگیرد، سپس به کاسه حاوی مخلوط کرم پنیری اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه مواد درون کاسه را مجددا مخلوط می کنیم تا یکدست شوند و مایه کرم پنیری را درون قیف یکبار مصرف می ریزیم. حالا آب جوش را به همراه نسکافه گلد مخلوط کرده و اجازه می دهیم خنک شود، سپس لیوان های سرومان را انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک لایه بیسکویت لیدی فینگر درون لیوان قرار داده، سپس چند قاشق از نسکافه خنک شده روی آن می ریزیم تا مرطوب شود. حالا مایه کرم پنیری را روی بیسکویت پایپ کرده و برای شکیل تر شدن کار یک خط نازک از شکلات آب شده اطراف مایه می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه مجددا روی مایه کرم پنیری را با بیسکویت لیدی فینگر می پوشانیم و بیسکویت را با نسکافه مرطوب می کنیم، سپس به همین روش ادامه می دهیم و لایه آخر را با مایه کرم پنیری پر می کنیم تا گنجایش لیوان ها پر شود.

مرحله هشتم

در این مرحله به دلخواه روی مایه کرم پنیری مقداری پودر کاکائو الک کرده و لیوان ها را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان لیوان ها را از یخچال خارج کرده و به دلخواه با میوه دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.