طرز تهیه خوراک دال عدس

طرز تهیه طرز تهیه دال عدس بدون تمر هندی طرز تهیه دال عدس هندی طرز تهیه دال عدس ساده و خوشمزه طرز تهیه دال عدس مجلسی طرز تهیه دال عدس دونفره خوراک دال عدس با رب انار طرز تهیه دال عدس افغانی

خوراک دال عدس یکی از انواع خوراک های خوشمزه و ساده است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک دال عدس در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
دال عدس۲ پیمانه
پیاز۱ عدد کوچک
گشنیز خشک½ قاشق چایخوری
سیب زمینی۱٫۵ پیمانه
هویج۷۵ گرم
کلم برگ۷۵ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق سوپخوری
آب½ پیمانه
زردچوبه¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه خوراک دال عدس

مرحله اول

برای تهیه خوراک دال عدس خوشمزه در ابتدای کار دال عدس را با آب سرد شسته و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا زردچوبه و گشنیز خشک را به همراه آب به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید. زمانی که مخلوط درون قابلمه جوش آمد حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

مرحله سوم

حالا پوست سیب زمینی و هویج را جدا کرده و پس از شستشو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه کلم برگ را به صورت ریز خرد کرده و می شوییم و پس از گذشت ۲۰ دقیقه به همراه سیب زمینی و هویج به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم سبزیجات به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه کاملا بپزند. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و مواد درون قابلمه را درون غذاساز یا میکسر می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا پوره شود.

مرحله پنجم

در صورت نبود غذاساز می توانید مواد درون قابلمه را با گوشت کوب به خوبی بکوبید تا کاملا له و پوره شوند. در ادامه خوراک دال عدس را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه کته سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.