طرز تهیه آنچیلادا

طرز تهیه آنچیلادا با مرغ گوشت بدون فر با فر و پنیر پیتزا

آنچیلادا یکی از انواع فست فودهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آنچیلادا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده یا فیله مرغ۳۵۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۳ حبه
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه  ای
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
گشنیز یا جعفری½ پیمانه
آب نارنج یا آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نان ترتیلا، پیتا یا لواشبه تعداد کافی
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و پودر سیربه مقدار کافی
مواد لازم سس آنچیلادا
گوجه فرنگی۵ عدد
آرد گندم یا نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتونبه مقدار کافی
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه آنچیلادا

مرحله اول

برای تهیه آنچیلادا خوشمزه در ابتدای کار پیاز و سیر را به صورت ریز رنده کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون تابه ریخته و بلافاصله پیاز را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سیر رنده شده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کره و تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده و کنار می گذاریم، سپس جعفری را شسته و به صورت ریز ساطوری می کنیم. زمانی که گوشت کاملا پخت و تغییر رنگ داد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد گوشتی را مجددا تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود، سپس فلفل دلمه ای خرد شده را به تابه اضافه می کنیم. زمانی که فلفل دلمه ای سرخ و نرم شد، مواد گوشتی را به یک سمت تابه می بریم.

مرحله پنجم

حالا رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری کمی زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفته و کاملا سرخ شود. در ادامه مواد گوشتی را با رب گوجه فرنگی  به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل قرمز و پودر سیر به تابه اضافه کرده به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. حالا آب نارنج و جعفری خرد شده را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله هفتم

حالا تابه را از روی حرارت برداشته، سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه به سراغ درست کردن سس آنچیلادا می رویم، برای این منظور پوست گوجه فرنگی ها را جدا می کنیم.

مرحله هشتم

حالا گوجه فرنگی ها را با دندان های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه مقداری روغن زیتون به تابه اضافه کرده و آنرا روی حرارت متوسط می گذاریم تا ۷۰ درصد آب گوجه فرنگی کشیده شود.

مرحله نهم

حالا نشاسته ذرت را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه و پودر سیر به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله دهم

در ادامه نان پیتا را روی سطح کار قرار داده و مقداری از مواد گوشتی و پنیر پیتزا در مرکز نان می ریزیم. حالا نان را لقمه کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند.

مرحله یازدهم

در این مرحله سس آنچیلادا را به صورت پخش روی نان ها ریخته، سپس روی سس را با پنیر پیتزا می پوشانیم. حالا ظرف را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم آنچیلادا به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا پنیر کاملا آب شود.

مرحله دوازدهم

پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم آنچیلادا به مدت ۳ تا ۵ دقیقه گریل شود تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. حالا ظرف را از فر خارج کرده و آنچیلادا را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 31 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.