طرز تهیه سس کارامل

طرز تهیه سس کارامل برای فیلینگ کیک طرز تهیه سس کارامل بدون خامه طرز تهیه سس کارامل با خامه صبحانه طرز تهیه سس کارامل ساده طرز تهیه سس کارامل برای قهوه طرز تهیه سس کارامل شف طیبه طرز تهیه سس کارامل نی نی سایت طرز تهیه سس کارامل با نشاسته

سس کارامل یکی از انواع سس های خوشمزه و بین المللی است که معمولا برای برخی از کیک ها و شیرینی ها از آن استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس کارامل در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم سس کارامل
شکر۱ پیمانه
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری
آب¼ پیمانه
خامه صبحانه⅔ پیمانه
نمک¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه سس کارامل

مرحله اول

برای تهیه سس کارامل به روش خانگی در ابتدای کار شکر و آب را درون یک قابلمه گود ریخته، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم مخلوط آب و شکر درون قابلمه بجوشد.

مرحله دوم

پس از جوشیدن آب و شکر آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه کرده تا باعث شود سس کارامل پس از خنک شدن شکرک نزند. در ادامه درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم مخلوط شکر به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بجوشد.

مرحله سوم

دقت کنید بستن درب قابلمه سبب می شود، در فضای قابلمه بخار آب ایجاد شده، سپس شکرهای چسبیده به اطراف قابلمه ذوب شوند. زمانی که آب درون قابلمه تبخیر شد، اجازه می دهیم شکر کاملا قهوه ای شود.

مرحله چهارم

حالا بدون هم زدن و فقط با تکان دادن قابلمه به شکر کمک می کنیم تا تغییر رنگ داده و کاراملی شود. لازم به ذکر است بدانید در هنگام جوشیدن سس کارامل ممکن است تشخیص رنگ مورد نظر سخت باشد.

مرحله پنجم

بهتر است مقداری از کارامل برداشته و درون نعلبکی بریزید تا رنگ اصلی سس کارامل مشخص شود. زمانی که سس کارامل به رنگ قهوه ای در آمد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و خامه صبحانه را به آن می افزاییم.

مرحله ششم

حالا سس را به خوبی مخلوط کرده تا مواد کاملا ترکیب شوند، سپس نمک را به قابلمه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم. در صورتی که تمایل دارید سس کارامل عطر وانیلی داشته باشد مقداری وانیل با خامه به قابلمه بیفزایید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 29 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.