طرز تهیه جیب تاجر

طرز تهیه جیب تاجر با خمیر انواع جیب تاجر طرز تهیه جیب تاجر گوشت جیب تاجر رنگی جیب تاجر نی نی سایت جیب تاجر با کالباس فینگر فود جیب تاجر

جیب تاجر یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جیب تاجر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
قارچ۱۰ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی خشک۲ قاشق غذاخوری
شیر۳ قاشق غذاخوری
جعفری تازه۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
پنیر ورقه ای گودابه مقدار کافی
نان تستبه تعداد کافی
پودر سوخاریبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پاپریکا، آویشن و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر دارچین، عصاره گوشت و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه جیب تاجر

مرحله اول

برای تهیه جیب تاجر خوشمزه در ابتدای کار دو عدد نان تست روی هم قرار داده و با وردنه روی آن می کشیم تا نان ها به هم بچسبند. در ادامه به همین ترتیب نان ها را آماده کرده، سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری فلفل سیاه، فلفل قرمز، نمک، پاپریکا و شیر به کاسه اضافه کرده و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه پودر سوخاری را درون یک کاسه گود ریخته، سپس نان تست را درون مخلوط تخم مرغ می غلطانیم.

مرحله سوم

در این مرحله نان تست را از تخم مرغ خارج کرده و درون کاسه حاوی پودر سوخاری فرو می بریم، سپس می غلطانیم تا سطح نان تست را کاملا کاور کند. حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا نان تست ها آماده سرخ کردن شوند.

مرحله چهارم

در ادامه به اندازه ای که نان ها شناور بمانند روغن اضافه کرده، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا روغن به خوبی گرم شود. حالا نان تست ها را درون روغن انداخته و اجازه می دهیم دو طرفشان کاملا سرخ شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور فلفل دلمه ای را به همراه قارچ ها و پیاز به صورت نگینی ریز خرد کرده و کنار می گذاریم. در ادامه جعفری را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود، سپس گوشت را به تابه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله هفتم

زمانی که گوشت تغییر رنگ داد، مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا، آویشن، زردچوبه، پودر دارچین، عصاره گوشت و پودر سیر به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین بروند.

مرحله هشتم

حالا فلفل دلمه ای و قارچ خرد شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب میان بافتی قارچ کاملا تبخیر شود. در ادامه گوجه فرنگی خشک را به همراه رب گوجه فرنگی و سس کچاپ به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله نهم

زمانی که رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شد، جعفری را به همراه آب لیمو ترش تازه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر جعفری به خورد مواد برود. پس از گذشت ۳ دقیقه تفت دادن تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دهم

حالا نان های سوخاری را از وسط برش می زنیم، سپس پنیر گودا را تقسیم کرده درون نان های تست قرار می دهیم. در ادامه مقداری از مواد میانی درون نان های تست ریخته و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 6 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.