طرز تهیه پیاز داغ کاراملی

طرز تهیه پیاز داغ و نعنا داغ طرز تهیه پیاز داغ فریزری طرز تهیه پیاز داغ برای فریزر نی نی سایت طرز تهیه پیاز داغ برای آش طرز تهیه پیاز داغ عسلی طرز تهیه پیاز داغ کرانچی طرز تهیه پیاز داغ خشک طرز تهیه پیاز داغ بدون روغن

پیاز داغ کاراملی یکی از انواع چاشنی های مهم غذا است که در خوشمزه تر کردن غذا نقش مهمی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیاز داغ کاراملی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم پیاز داغ کاراملی
پیاز۱۰ کیلوگرم
روغن جامدبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه پیاز داغ کاراملی

مرحله اول

برای تهیه پیاز کاراملی به روش خانگی در ابتدای کار پیازها را درون یک لگن حاوی آب سرد گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون آب سرد بمانند. پس از گذشت این زمان پوست پیازها را به راحتی جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیازها را شسته و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه مقداری نمک به صورت پخش روی پیازهای خلالی می پاشیم، سپس روی آنها را پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان پیازها را با دست مخلوط کرده، سپس یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط قرار می دهیم. در ادامه مقدار زیاد روغن جامد به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

حالا مقداری پیاز به اندازه گنجایش تابه درون آن ریخته و بدون هم زدن اجازه می دهیم پیاز کمی سبک شود، سپس مخلوط می کنیم. زمانی که پیاز طلایی شد، تابه را از روی حرارت برداشته و پیاز را درون آبکش فلزی می ریزیم.

مررحله پنجم

توجه داشته باشید پیاز بش از حد سرخ نشود، به دلیل اینکه در حین جا به جایی و خارج کردن آنها از روغن رنگ شان تیره تر می شود. حالا پیازهای درون آبکش را با کمک دو قاشق زیر رو رو می کنیم تا کاملا خنک شده و تیره تر نشوند.

مرحله ششم

در این مرحله به همین صورت پیازها را سرخ کرده و درون آبکش می ریزیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. در نهایت پیاز سرخ شده را درون یک ظرف درب بسته گذاشته و درون فریزر نگهداری می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.