طرز تهیه آب دوغ خیار

طرز تهیه آب دوغ خیار دونفره طرز تهیه آب دوغ خیار مجلسی طرز تهیه آب دوغ خیار با ماست طرز تهیه آب دوغ خیار بدون خامه فیلم طرز تهیه آب دوغ خیار آب دوغ خیار لاکچری طرز تهیه آب دوغ خیار رژیمی طرز تهیه آب دوغ خیار با گوجه

آب دوغ خیار یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که در روزهای گرم تابستانی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آب دوغ خیار در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
ماست۲ پیمانه
شیر۱ لیوان
دوغ۱ لیتر
پودر گردو۴ قاشق غذاخوری
ریحان تازه۲ قاشق غذاخوری
پیازچه۱ قاشق غذاخوری
خیار سالادی۵ عدد
سبزیجات معطر خشکبه مقدار کافی
گل محمدیبه مقدار کافی
یخبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی
کشمش و سیر (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه آب دوغ خیار

مرحله اول

برای تهیه آب دوغ خیار خوشمزه در ابتدای کار خیار و پیازچه را شسته، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه ماست را به همراه خامه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت آنها یکدست شود.

مرحله دوم

حالا خیار خرد شده را به همراه پیازچه، پودر گردو به همراه مقداری نمک و گل محمدی درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم. در ادامه ریحان را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سبزیجات معطر خشک (نعنا، ترخون و ریحان) را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه شیر و دوغ را به کاسه حاوی ماست اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا مخلوط ماست را به همراه یخ به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه در صورت تمایل مقداری کشمش و سیر رنده شده به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.