طرز تهیه پنیر خانگی

طرز تهیه پنیر خانگی با قرص طرز تهیه پنیر خانگی با ماست طرز تهیه پنیر خانگی بدون قرص طرز تهیه پنیر خانگی نی نی سایت طرز تهیه پنیر خانگی خوشمزه طرز تهیه پنیر خانگی با ماست و سرکه فیلم طرز تهیه پنیر خانگی با قرص طرز تهیه پنیر روستایی

پنیر خانگی یکی از انواع فراورده های لبنی است که با رسپی های مختلفی درست می شود. پنیر از پر مصرف ترین محصولات تهیه شده از شیر است که با این آموزش به راحتی می توانیم آنرا در منزل درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنیر خانگی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم پنیر خانگی
شیر پرچرب۱ کیلوگرم
سرکه سفید۳ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه پنیر خانگی

مرحله اول

برای تهیه پنیر خانگی خوشمزه در ابتدای کار شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد. زمانی که شیر جوش آمد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دوم

حالا سرکه را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا شیر بریده بریده شده و دلمه شود. در ادامه دلمه های شیر را از توری رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس توری را از یک جای مناسب آویزان می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می هیم آب اضافی پنیر کاملا خارج شود. پس از گذشت ۲ تا ۴ ساعت پنیر را درون یک آبکش گذاشته و یک جسم سنگین روی آن قرار می دهیم تا آب پنیر کاملا جدا شده و پنیر شکل بگیرد.

مرحله چهارم

حالا به ازای هر ۱۰۰۰ گرم آب پنیر، ۱۰۰ گرم نمک به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات نمک کاملا حل شوند. در ادامه پنیر را به اندازه های دلخواه برش زده، سپس درون آب پنیر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا پنیر را درون یخچال قرار داده تا کاملا خنک شود. در صورت تمایل برای عطر بهتر پنیر، می توانید از پودر تخم گشنیز، سیاه دانه یا زیره استفاده کنید. توجه داشته باشید شیر پرچرب در خوشمزه تر شدن پنیر موثر می باشد. نوش جان.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که برای مایه کردن پنیر به غیر از سرکه می توانیم از مواد دیگر نیز استفاده کنیم. مثلا اگر سرکه در دسترس نداشته باشیم می توانیم از قرص پنیر و ماست نیز برای مایه کردن پنیر استفاده کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 27 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.