طرز تهیه رنگینک

طرز تهیه رنگینک تصویری طرز تهیه رنگینک شیرازی طرز تهیه رنگینک با ارده طرز تهیه رنگینک دورنگ طرز تهیه رنگینک خرمایی طرز تهیه رنگینک خوزستانی طرز تهیه رنگینک با خرمای له شده طرز تهیه رنگینک توپی

رنگینک یکی از انواع دسرهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رنگینک در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم رنگینک
خرما۱۰۰ گرم
آرد۱ لیوان
کره۷۰ گرم
روغن مایع⅔ لیوان
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
مغز گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه رنگینک

مرحله اول

برای تهیه رنگینک خوشمزه در ابتدای کار هسته های خرما را جدا کرده و به جای آنها مغز گردو قرار می دهیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه آرد را درون یک تابه مناسب الک کرده و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا آرد را به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شده و کمی تغییر رنگ بدهد، سپس کره و روغن مایع را به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا به رنگ دلخواه برسد.

مرحله سوم

زمانی که رنگینک به رنگ دلخواه رسید، پودر دارچین را به همراه پودر هل به تابه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه تابه را از روی حرارت برداشته، سپس یک لایه خرما درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری رنگینک به صورت داغ روی خرماها ریخته و مجددا یک ردیف دیگر خرما درون ظرف می چینیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس اجازه می دهیم رنگینک با دمای محیط یکی شود.

مرحله پنجم

زمانی که رنگینک خنک شد، آنرا درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت استراحت کند تا کاملا خودش را بگیرد. پس از گذشت این زمان رنگینک را از یخچال خارج کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 2 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.