طرز تهیه گل کلم شور

طرز تهیه کلم شور رنگی طرز تهیه کلم شور بدون سرکه طرز تهیه کلم شور بازاری طرز تهیه شور گل کلم فوری فیلم طرز تهیه کلم شور طرز تهیه کلم شور با سرکه کلم شور دبه ای نسبت نمک به آب در کلم شور

گل کلم شور یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گل کلم شور در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم گل کلم شور
گل کلم۵۰۰ گرم
خیار بوته ای۲ عدد
هویج۲ عدد
فلفل سبز۲ عدد
آب۲ لیوان
سرکه½ لیوان
نمک۱٫۵ قاشق غذاخوری
ترخون و مرزه خشکبه مقدار کافی
تخم گشنیزبه مقدار کافی

طرز تهیه گل کلم شور

مرحله اول

برای تهیه گل کلم شور خوشمزه در ابتدای کار سرکه را به همراه آب و نمک درون یک قابلمه مناسب می ریزیم حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد، سپس از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم مخلوط سرکه کاملا خنک شود، سپس گل کلم را به ابعاد درشت خرد کرده و به همراه هویج، ساقه کرفس، خیار بوته ای و فلفل سبز می شوییم و روی دستمال پهن می کنیم تا کاملا خشک شوند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید تمام مواد ترشی کاملا خشک و بدون رطوبت باشند، در غیر این صورت ترشی کپک می زند. حالا تمام سبزیجات را به غیر از فلفل سبز به ابعاد درشت کرده و درون یک ظرف درب دار می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا برای طعم بهتر ترشی مقداری نمک، ترخون و مرزه خشک به ظرف اضافه کرده، سپس مخلوط سرکه خنک شده را درون ظرف روی مواد ترشی می ریزیم. در ادامه درب ترشی را محکم می بندیم تا هوا درون ظرف نفوذ نکند.

مرحله پنجم

هوا رسیدن به ترشی باعث کپک زدن آن می شود. در ادامه ترشی را به مدت ۲ هفته در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا برسد و پس از آن به مدت ۳ هفته درون یخچال قرار می دهیم تا ترشی کاملا برسد. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 21 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.