طرز تهیه محلبی کاراملی

طرز تهیه محلبی کاراملی , دستور پخت محلبی کاراملی

محلبی کاراملی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و محبوب کشورهای عربی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه محلبی کاراملی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم محلبی کاراملی
شکر۱ پیمانه
شیر۱ لیتر
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکلات تخته ای۵۰ گرم
آرد۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۳٫۵ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
بیسکویت پتی بوربه مقدار کافی

طرز تهیه محلبی کاراملی

مرحله اول

برای تهیه محلبی کاراملی خوشمزه در ابتدای کار شکر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس بدون هم زدن و فقط با تکان دادن قابلمه کمک می کنیم تا شکر کاملا حل و کاراملی شود.

مرحله دوم

در ادامه خامه را درون یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا خامه گرم و روان شود. توجه داشته باشید خامه نجوشد. حالا زرده تخم مرغ را به همراه نشاسته ذرت و آرد درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را کم کم به قابلمه حاوی زرده تخم مرغ اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله چهارم

زمانی که شکر کاملا کاراملی شد، خامه روان شده را به آن اضافه کرده و با سرعت العمل بالا مخلوط می کنیم تا سفت نشود. حالا مخلوط شکر و خامه را به قابلمه حاوی مخلوط شیر اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که مواد درون قابلمه به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس مایه محلبی را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه مایه محلبی را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله ششم

حالا به یکی از قسمت های مایه محلبی شکلات تخته ای را اضافه کرده و هم می زنیم تا شکلات با حرارت مایه ذوب شده و مایه محلبی شکلاتی شود. در ادامه مقداری بیسکویت پتی بور را به خوبی پودر می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه محلبی کاراملی را به همراه مایه محلبی شکلاتی و پودر بیسکویت به صورت لایه ای درون لیوان های سرومان ریخته و به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال نگه می داریم تا خنک شوند. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : جمعه 1 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.