طرز تهیه نان سیمیت پوآچا

طرز تهیه نان سیمیت پوآچا , دستور پخت نان سیمیت پوآچا

نان سیمیت پوآچا یکی از انواع نان های خوشمزه و ساده است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان سیمیت پوآچا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
آب ولرم۱ لیوان
شیر ولرم۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
خمیر مایه فوری۲۰ گرم
شکر۱٫۵ قاشق غذاخوری
نمک۱٫۵ قاشق مرباخوری
آردبه مقدار کافی
مواد لازم برای آغشته کردن خمیر
شیره انگور½ لیوان چایخوری
آب۲ لیوان
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه نان سیمیت پوآچا

مرحله اول

برای تهیه نان سیمیت پوآچا خوشمزه در ابتدای کار خمیر را آماده می کنیم، برای این منظور آب ولرم را به همراه شیر ولرم، روغن مایع، تخم مرغ، خمیر مایه فوری، شکر و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله چهارم

حالا از خمیر گلوله های به اندازه نارنگی کوچک جدا می کنیم و روی سطح کار را با مقداری روغن چرب کرده و روی آن می گذاریم، سپس با دست به صورت دایره باز می کنیم. در ادامه خمیر را تا می زنیم تا شکل مثلث پیدا کند.

مرحله پنجم

در ادامه شیره انگور را به همراه آب مخلوط کرده، سپس خمیرها را درون مخلوط شیره قرار می دهیم تا سطح آنها آغشته شوند، سپس درون مقداری کنجد می غلطانیم. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیرها را با فاصله از هم درون سینی فر گذاشته و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا نان ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم کمی از داغی نان ها کاسته شود، سپس قسمت های برش خورده نان را به دلخواه با گوجه فرنگی، خیار، کاهو، پنیر یا سوسیس و کالباس پر کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.