طرز تهیه کبه بلغور

طرز تهیه کبه بلغور , دستور پخت کبه بلغور

کبه بلغور یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی است که به عنوان فینگر فود می توان از آن استفاده کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کبه بلغور در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کبه بلغور
مرغ چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
جعفری و گشنیزبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و ادویه مرغبه مقدار کافی
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی
مواد لازم خمیر
بلغور۲ پیمانه
آرد سمولینا۱ پیمانه
آب جوش۲ پیمانه

طرز تهیه کبه بلغور

مرحله اول

برای تهیه کبه بلغور خوشمزه در ابتدای کار مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقدار کمی روغن به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز شیشه‌ ای شود، سپس سیر رنده شده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه سینه مرغ چرخ شده را می افزاییم.

مرحله سوم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت مرغ سفید شده، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه کاری به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب اضافی مواد تبخیر شود. توجه داشته باشید مواد میانی چرب نباشد.

مرحله چهارم

برای این منظور چرب بودن مواد میانی باعث می شود بافت کبه باز شود. حالا بلغور را به همراه آرد سمولینا درون یک کاسه مناسب ریخته و آب جوش را به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم استراحت کنند.

مرحله پنجم

زمانی که آب جوش کاملا جذب بلغور و آرد شد آنرا به خوبی ورز داده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. پس از اینکه مواد میانی پخته شد تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد میانی خنک شود.

مرحله ششم

پس از خنک شدن مواد میانی، گشنیز و جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به آن می‌ افزاییم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم. پس از گذشت ۳۰ دقیقه رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به کاسه می افزاییم.

مرحله هفتم

حالا مواد خمیر را به خوبی ورز می دهیم تا یکدست و منسجم شود. زمانی که احساس کردید خمیر کمی سفت می باشد مقدار کمی آب گرم به آن اضافه کنید. در ادامه به اندازه یک نارنگی از خمیر جدا می کنیم.

مرحله هشتم

حالا درون خمیر را گود کرده و مقداری از مواد میانی درون آن می ریزیم، سپس به شکل دلخواه جمع می کنیم و درون سینی که با کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت می دهیم.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان کبه ها را از یخچال خارج کرده و درون روغن داغ و فراوان سرخ می کنیم. در نهایت کبه ها را روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 25 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.