طرز تهیه کوزالاک مانتی

فیلم طرز تهیه کوزالاک مانتی طرز تهیه مانتی با خمیر یوفکا طرز خوردن کوزالاک مانتی کوزالاک مانتی چیست طرز تهیه مانتی نی نی سایت قیمت کوزالاک مانتی طرز تهیه مانتی با گوشت چرخ کرده

کوزالاک مانتی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و محبوب کشورهای ترکیه ای است که به روش های متنوعی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوزالاک مانتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کوزالاک مانتی
خمیر یوفکا مثلثی۱ بسته
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
ماست چکیدهبه مقدار کافی
جعفری تازهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوزالاک مانتی

مرحله اول

برای تهیه کوزالاک مانتی به روش ترکیه ای در ابتدای کار بادمجان ها را شسته و روی حرارت گاز یا زغال به صورت کبابی می پزیم، سپس پوست آنرا جدا کرده و به همراه یک حبه سیر به خوبی له و پوره می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوره بادمجان را به همراه ماست موسیر درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس درون یخچال می گذاریم تا مزه ها ترکیب شوند. در ادامه خمیر یوفکا را به کمک نی از قسمت پهن مثلث رول می کنیم.

مرحله سوم

حالا نوک خمیر را با مقداری آب مرطوب کرده و به خمیر می چسبانیم تا حین سرخ کردن باز نشود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته، سپس مقداری کره و روغن مایع به آن می افزاییم تا کمی گرم شود.

مرحله چهارم

حالا خمیرهای رول شده را به تابه اضافه کرده و کاملا سرخ می کنیم، سپس روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. در ادامه پیاز و سیر را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن درون یک تابه مناسب ریخته و پیاز را به آن می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. حالا سیر را به تابه اضافه کرده و زمانی که عطر سیر آزاد شد، گوشت چرخ کرده را می‌ افزاییم.

مرحله ششم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوش تغییر رنگ پیدا کند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

حالا گوجه فرنگی ها را به صورت ریز رنده کرده و زمانی که رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شد، آنرا به تابه می‌ افزاییم، سپس تفت داده و اجازه می دهیم کاملا پخته و آب اضافی اش تبخیر شود‌ و درنهایت جعفری خرد شده را می‌ افزاییم.

مرحله هشتم

حالا یک ظرف سرو انتخاب کرده، سپس یوفکاهای سرخ شده را به صورت دلخواه درون آن می چینیم، سپس مواد گوشتی را میان یوفکاها می ریزیم و روی آنرا با بورانی بادمجان پوشانده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 3 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.