طرز تهیه مافین شکلاتی

طرز تهیه مافین شکلاتی خیس طرز تهیه مافین شکلاتی کرم دار طرز تهیه مافین شکلاتی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه مافین شکلاتی بدون فر

مافین شکلاتی یکی از انواع مینی کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مافین شکلاتی
آرد۱۳۵ گرم
پودر کاکائو۳۵ گرم
شکر۱۳۰ گرم
بیکینگ پودر۵ گرم
نمک۳ گرم
سرکه سفید۱۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۱۲۰ گرم
شیر ولرم۱۲۰ گرم

طرز تهیه مافین شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه مافین شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. حالا آرد را به همراه نمک، بیکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و کنار می گذاریم، سپس شکر را به همراه تخم مرغ و سرکه درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ تغییر رنگ پیدا کند.

مرحله سوم

حالا روغن را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم و پس از آن شیر را افزوده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست شد، هم زدن را متوقف کرده، سپس قالب مافین را با کاغذهای کپسولی پر می کنیم. حالا دو سوم حجم کپسول ها را با مایه کیک پر کرده و قالب را چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به دلخواه روی مایه کیک مقداری شکلات چیپسی و خلال پسته ریخته و قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مافین ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 11 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.