طرز تهیه ماکارونی با مرغ

طرز تهیه ماکارونی با مرغ و سویا طرز تهیه ماکارونی با مرغ و سیب زمینی طرز تهیه ماکارونی با مرغ و هویج طرز تهیه ماکارونی با مرغ و پنیر طرز تهیه ماکارونی با مرغ و سس سفید طرز تهیه ماکارونی با مرغ و قارچ و خامه طرز تهیه ماکارونی با مرغ نی نی سایت طرز تهیه ماکارونی با مرغ مجلسی

ماکارونی با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماکارونی با مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
هویج۳ عدد
سیب زمینی۲ عدد
ماکارونی فرمی۱ بسته
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه، فلفل قرمز و فلفل سیاهبه مقدار کافی
نمک، پودر آویشن و نعناع خشکبه مقدار کافی

طرز تهیه ماکارونی با مرغ

مرحله اول

برای تهیه ماکارونی با مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به همراه هویج و سیب زمینی به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. حالا سیب زمینی و هویج را درون یک تابه حاوی روغن سرخ کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت جداگانه درون غذاساز ریخته، سپس میکس می کنیم تا خرد شوند. حالا پیاز خرد شده را به همراه مقداری روغن درون همان تابه که سبزیجات را سرخ کرده ایم می ریزیم.

مرحله سوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود، سپس مقداری زردچوبه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز کمی سرخ و طلایی شود. در ادامه سینه مرغ را به همراه مقداری نمک به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مقداری فلفل سیاه، فلفل قرمز و کمی پودر آویشن به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رنگ سینه های مرغ تغییر پیدا کنند، سپس فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شده و سرخ شود. حالا سیب زمینی و هویج سرخ شده را به تابه اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

حالا مقداری آب، نمک و یک قاشق غذاخوری روغن درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد، سپس ماکارونی را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم نیم پز شود.

مرحله هفتم

در ادامه یک سوم فنجان از آب ماکارونی به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم مواد کاملا پخته و آب اضافی تبخیر شود. زمانی که ماکارونی نیم پز شد، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و ماکارونی را با آب سرد آبکشی می کنیم.

مرحله هشتم

حالا ماکارونی را با مواد به همراه مقداری نعنا خشک و پودر آویشن مخلوط کرده، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی بسته و اجازه می دهیم ماکارونی به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 19 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.