طرز تهیه دنت زعفرانی

طرز تهیه دنت زعفرانی با طعم کارخانه ای طرز تهیه دنت زعفرانی با خامه طرز تهیه دنت زعفرانی با ژلاتین فیلم طرز تهیه دنت زعفرانی طرز تهیه دنت زعفرانی بدون شیر

دنت زعفرانی یکی از انواع دسرهای محبوب بین المللی است که می توانیم آنرا با رسپی های متنوعی درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دنت زعفرانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۲ لیوان
شکر۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
کره۱ قشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دنت زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه دنت زعفرانی خوشمزه در ابتدای کار نشاسته را به همراه شیر و شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس کمی ترکیب می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا شیر جوش بیاید.

مرحله دوم

پس از اینکه شیر جوش آمد، حرارت را روی کمترین درجه قرار می دهیم و به آرامی شیر را هم می زنیم تا نشاسته بپزد. توجه داشته باشید که اگر حرارت زیر قابلمه زیاد باشد نشاسته به خوبی نمی پزد و طعم دسر خراب می شود.

مرحله سوم

پس از اینکه نشاسته و شکر به طور کامل درون شیر حل شدند، گلاب را به همراه زعفران دم کرده و وانیل به قابلمه اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم تا رنگ دسر کم کم تغییر کند و به طور یکدست زرد شود.

مرحله چهارم

حالا باید با صبر و حوصله دسر را هم بزنیم تا به غلظت مورد نظرمان برسد. پس از اینکه غلظت دنت شبیه به غلظتی مثل حریره بادام شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. توجه داشته باشید که نیاز نیست دسر خیلی سفت شود.

مرحله پنجم

دنت پس از اینکه خنک شود سفت می شود، به همین دلیل باید زمانی که آنرا از روی حرارت بر می داریم حالتی روان داشته باشد. در صورت تمایل در این مرحله می توانیم مقداری خلال پسته نیز درون دسر بریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله دسر را درون ظرف های سرو می ریزیم و روی آنرا به صورت یکدست صاف می کنیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم. در زمان سرو دسرها را از یخچال خارج کرده و به سلیقه خود با مواد دلخواه تزیین می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : شنبه 3 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.