طرز تهیه فسنجان با اردک

طرز تهیه فسنجان با اردک فسنجون با اردک نی نی سایت طرز گرفتن بوی اردک طرز تهیه فسنجون با گوشت غاز

فسنجان با اردک یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل کشورمان است که اصالت آن به شمال ایران تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فسنجان با اردک در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اردک۱ عدد
پیاز۱ عدد بزرگ
مغز گردو۵۰۰ گرم
رب انار۸ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
شکر۸ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه فسنجان با اردک

مرحله اول

برای تهیه فسنجان با اردک خوشمزه در ابتدای کار اردک را به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه مغر گردو را درون میکسر یا غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا به روغن بیفتد و حالت خمیری پیدا کند.

مرحله دوم

در مرحله پیاز را با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم و به همراه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس مقداری زردچوبه به آن می افزاییم.

مرحله سوم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا زردچوبه سرخ شود، سپس گردوی آسیاب شده را به قابلمه افزوده و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی گردو گرفته شود. پس از گذشت ۲ دقیقه ۵ الی ۶ لیوان آب سرد به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم محتوی درون قابلمه بجوشد و گردو به روغن بیفتد. در این حین زعفران دم کرده را با مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه ترکیب کرده و روی گوشت اردک رومال می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کره را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم ذوب شود، سپس اردک را درون تابه گذاشته و تمام قسمت های آنرا را به صورت یکدست سرخ می کنیم. در ادامه اردک سرخ شده را از تابه خارج کرده و درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و اجازه می دهیم اردک به مدت ۳ تا ۴ ساعت بپزد. در ۱ ساعت پایانی پخت خورش رب انار را اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم و پس از گذشت ۳۰ دقیقه شکر را به قابلمه می افزاییم.

مرحله هفتم

پس از اتمام پخت خورش فسنجان، هنگامی که کاملا جا افتاد و گوشت اردک مغز پخت شدف قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. حالا خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه برنج سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 8 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.