طرز تهیه قورمه مرغ

طرز تهیه قورمه مرغ با سیب زمینی قورمه مرغ کرمانی قورمه مرغ ساده قورمه مرغ زعفرانی قورمه مرغ با دنبه قورمه مرغ نی نی سایت طرز تهیه قورمه مرغ افغانی قورمه مرغ هندی

قورمه مرغ از غذاهای بسیار ساده و خوشمزه ایرانی است که می توانیم آنرا با ترکیبات متنوعی درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قورمه مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۶۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عد
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه قورمه مرغ

مرحله اول

برای تهیه قورمه مرغ خوشمزه در ابتدای کار پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه افزوده و چند دقیقه تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد، زردچوبه را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا پیاز طلایی شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود.

مرحله سوم

در این مرحله سینه مرغ را به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم و به تابه می افزاییم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و گوشت مرغ را چند دقیقه تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا ۱ فنجان آب به تابه اضافه کرده و درب آنرا می گذاریم تا گوشت مرغ به طور کامل بپزد. در همین حین سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت حبه ای خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی ها را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود یا برای سرعت بخشیدن به کار، سیب زمینی ها را بین یک دستمال نخی قرار می دهیم و به طور کامل خشک می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، پس از اینکه روغن داغ شد، سیب زمینی را به تابه افزوده و به طور کامل سرخ می کنیم. حالا باید صبر کنیم تا آب درون تابه حاوی مرغ به طور کامل تبخیر شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه گوشت مرغ به روغن افتاد، سیب زمینی سرخ شده را به تابه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به آرامی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس درون ظرف می کشیم و به همراه نان سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.