طرز تهیه شیرینی زعفرانی بدون فر

طرز تهیه شیرینی زعفرانی بدون فر , دستور پخت شیرینی زعفرانی بدون فر

شیرینی زعفرانی یکی از انواع شیرینی های سنتی و بسیار خوش عطر ایرانی است که در این دستور آنرا بدون نیاز به فر درست می کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زعفرانی بدون فر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی زعفرانی بدون فر
آرد قنادی۱ و ⅓ لیوان
پودر قند½ لیوان
زرده تخم مرغ۱ عدد
کره۱۰۰ گرم
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی زعفرانی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی زعفرانی بدون فر در ابتدای کار کره را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد پوک و کاملا یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله زرده تخم مرغ را به همراه پودر هل به کاسه اضافه کرده و مواد را مجددا مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود، مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را سه مرتبه الک کرده و طی دو مرحله به کاسه اضافه می کنیم. در حین اضافه کردن آرد، مواد را با نوک انگشت مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود.

نکته: این خمیر روغن پس می دهد و نیاز به ورز دادن زیاد ندارد.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر یکدست شد، یک تابه مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس کف آنرا با دو لایه کاغذ روغنی پوشش می دهیم. در ادامه به اندازه یک گردو از مواد برداشته و به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را روی کاغذ روغنی قرار داده و مقداری خلال پسته با فشار دست درون خمیر قرار می دهیم. تمام خمیر را به همین صورت شکل داده و درون تابه کنار هم می چینیم.

نکته: به جای خلال پسته، می توانیم به سلیقه خود از مغز گردو، مغز بادام و انواع مغزیجات دیگر استفاده کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار داده و تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم. در ادامه درب را می گذاریم و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزند.

نکته: اجازه می دهیم شیرینی ها درون تابه خنک شوند، سپس از تابه خارج می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.