طرز تهیه بستنی رژیمی

طرز تهیه بستنی رژیمی با موز طرز تهیه بستنی رژیمی بدون شکر طرز تهیه بستنی رژیمی با شیر طرز تهیه بستنی رژیمی با ماست ایسلندی بستنی رژیمی بدنسازی بستنی رژیمی بدون قند بستنی یخی رژیمی

بستنی رژیمی یکی از انواع بستنی‌های خوشمزه و لذیذ است که طرفداران زیادی دارد و خیلی راحت و سریع آماده و تهیه می‌شود و برای درست کردن آن می‌توانید از روش‌های مختلف و مواد متنوعی استفاده کنید این بستنی یک دسر شیک و جذاب محسوب می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه بستنی رژیمی در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
موز۲ عدد
شیرنصف لیوان
پودر کاکائو۱ قاشق غذا خوری
پودر نسکافهنصف قاشق غذا خوری
کره۱ قاشق غذا خوری
عسل ( به دلخواه)۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه بستنی رژیمی

مرحله ۱: آماده‌سازی موز

ابتدا دو عدد موز را پوست بگیرید و داخل مخلوط کن بریزید و یا این که موزها را داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملاً له شوند و بافت آن‌ها یکدست شود برای درست کردن بستنی بهتر است از موزهای رسیده و شیرین استفاده کنید.

مرحله ۲: اضافه کردن شیر و مخلوط کردن

بعد مقدار شیر را به آن‌ها اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت ترکیب تشکیل شده صاف و یکدست شود برای درست کردن بستنی بهتر است که از شیر پرچرب استفاده کنید تا بستنی طعم و کیفیت بهتری داشته باشد.

مرحله ۳: افزودن پودر کاکائو و نسکافه

سپس مقداری پودر کاکائو را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و عطر کاکائو در مخلوط پخش شود بعد مقداری پودر نسکافه را هم به مواد اضافه کنید و هم بزنید و با هم ترکیب کنید تا طعم و رنگ و عطر نسکافه در مواد پخش شود.

مرحله ۴: تنظیم طعم و افزودن کره

با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقدار پودر کاکائو یا نسکافه را بیشتر یا کمتر کنید تا طعم کاکائو و یا نسکافه در بستنی غالب شود سپس مقداری کره را هم به مواد اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۵: شیرین‌سازی با عسل

چون در داخل این بستنی از هیچ نوع ماده شیرین کننده‌ای مثل شکر یا پودر قند استفاده نمی‌کنید اگر با توجه به ذائقه خودتان دوست داشتید که بستنی مقداری شیرین شود می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله ۶: انتقال به فریزر

سپس بستنی را داخل قالب بستنی و یا در یک ظرف مناسب دیگر بریزید و سپس ظرف را در فریزر قرار دهید تا بستنی ببندد و خودش را بگیرد و بافت آن سفت و منسجم شود، بعد از تقریباً ۵ تا ۶ ساعت قالب‌های بستنی را از فریزر بیرون بیاورید.

مرحله ۷: جداسازی بستنی از قالب

بعد برای این که بستنی‌ها راحت‌تر از قالب جدا شوند می‌توانید قالب‌ها را برای چند دقیقه در آب جوش قرار دهید به طوری که انتهای آن‌ها در آب جوش باشد و آب جوش داخل بستنی‌ها نفوذ نکند و سپس بستنی‌ها را از داخل قالب بیرون بیاورید.

مرحله ۸: تهیه اسکوپ‌های بستنی

اگر از قالب استفاده نکرده بودید و بستنی را داخل یک ظرف بزرگتر ریخته بودید بعد از این که ظرف بستنی را از فریزر بیرون آوردید با اسکوپ مقداری از بستنی‌ را از داخل ظرف بستنی بیرون بیاورید و داخل ظرف‌های کوچکتر مناسب قرار دهید.

مرحله ۹: تزئین و سرو بستنی

سپس بستنی‌ها را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، مغز پسته خرد شده ،خلال بادام و یا شکلات چیپسی و چند برش حلقه‌ای موز و یا توت فرنگی تزئین کنید می‌توانید مقداری شکلات ذوب شده هم روی بستنی بریزید. در آخر بستنی رژیمی را به عنوان دسر شیک و جذاب همراه با انواع شیرینی‌ها و دسرهای دیگر برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 شهریور 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.