طرز تهیه توپک پسته ای

طرز تهیه توپک پسته ای, دستور پخت توپک پسته ای

توپک پسته‌ای یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود و برای پذیرایی بسیار شیک و مناسب است این شیرینی خوش طعم که بافتی سبک و لطیف دارد طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه توپک پسته ای در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
بیسکویت پتی پور۲ بسته
موز۱ عدد
شیر۲ قاشق غذا خوری
پودر پسته۱ لیوان
پودر نارگیلنصف لیوان
خامه۲ قاشق غذا خوری
پودر قند۱ قاشق غذا خوری
شکلات ذوب شده برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه توپک پسته ای

مرحله اول

ابتدا بیسکویت‌ها را داخل آسیاب یا میکسر بریزید و کاملاً پودر کنید اگر میکسر و آسیاب در دسترس نبود می‌توانید بیسکویت‌ها را داخل یک کیسه پلاستیکی بریزید بعد با گوشتکوب دستی کاملا پودر کنید به طوری که بافت یکدست و صافی تشکیل شود.

مرحله دوم

سپس بیسکویت‌های پودر شده را داخل یک ظرف بریزید بعد موز را پوست بگیرید و در یک ظرف دیگر قرار دهید، با چنگال موز را کاملاً له کنید، موز له شده را به بیسکویت‌ها اضافه کنید، سپس با هم کاملاً ترکیب کنید تا به خورد بیسکویت‌ها برود.

مرحله سوم

بعد مقداری شیر را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط بیسکویت و موز اضافه کنید، با هم ترکیب کنید تا شیر به خورد مواد برود و بافت خمیری شکلی تشکیل شود، سپس مقداری مغز پسته را داخل آسیاب یا میکسر بریزید تا کاملاً پودر و یکدست شوند.

مرحله چهارم

بعد پودر پسته را به ترکیب مواد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم ترکیب و یکدست شوند سپس در یک ظرف دیگر مقداری پودر نارگیل بریزید و خامه را به آن اضافه کنید، با چنگال آن‌ها را حسابی هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله پنجم

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری پودر قند را به مخلوط پودر پسته و خامه اضافه کنید، هم بزنید تا طعم مواد شیرین شود و بافت تشکیل شده کاملاً یکدست شود میزان شیرینی کرم داخل توپک‌ها را می‌توانید به دلخواه خودتان کم یا زیاد کنید.

مرحله ششم

بعد مقداری از مواد پسته‌ای را بردارید، حالا با دست آن‌ها را کمی فرم دهید و داخل دست باز کنید سپس داخل آن مقداری از مواد کرمی بریزید، بعد مواد پسته‌ای را با دست فرم دهید و به شکل یک توپک درآورید تا مواد کرمی از داخل آن بیرون نریزد.

مرحله هفتم

همه توپک‌ها را به همین شکل آماده کنید سعی کنید اندازه توپک‌ها هم اندازه و یکدست باشد سپس توپک‌ها را داخل یک ظرف بچینید، در یخچال قرار دهید تا کمی خودشان را بگیرند و بافت آن‌ها منسجم شود بعد از تقریباً یک تا دو ساعت از یخچال بیرون بیاورید.

مرحله هشتم

سپس تعدادی توپک پسته‌ای را داخل ظرف مناسب بچینید، با سلیقه خودتان می‌توانید روی توپک‌ها را با مقداری شکلات ذوب شده تزئین کنید بعد توپک پسته‌ای را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین سرو کنید.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.