طرز تهیه چیز کیک کافی شاپی

طرز تهیه چیز کیک کافی شاپی, طرز تهیه چیز کیک حرفه ای

چیز کیک کافی شاپی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ است که از دو لایه مختلف تشکیل شده و طعمی فوق العاده دارد، این چیز کیک جذاب که خیلی راحت درست می‌شود بافتی سبک دارد و برای پذیرایی از مهمان‌ها بسیار شیک و مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه چیز کیک کافی شاپی در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای لایه کراستمقدار مواد
بیسکویت بورچاک یا دایجستیو۲ بسته
کره۳ قاشق غدا خوری
پودر شکر۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای لایه پنیریمقدار مواد
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ پیمانه
خامه صبحانه۲۰۰ میلی لیتر
پنیر لبنه۷۵۰ گرم
نشاسته ذرت یا گندم۴ قاشق غذا خوری
خامه فرم گرفته برای تزئینبه مقدار لازم
شکلات ذوب شده برای تزئینبه مقدار لازم
مغز آجیل ( پسته، گردو و بادام ) برای تزئینبه مقدار لازم
شکلات چیپسی برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه چیز کیک کافی شاپی

مرحله ۱: پودر کردن بیسکویت‌ها

ابتدا برای درست کردن مواد کراست، بیسکویت‌ها را داخل میکسر یا دستگاه آسیاب بریزید تا کاملاً پودر شوند، اگر میکسر در دسترس نبود می‌توانید بیسکویت‌ها را داخل یک نایلون بریزید و با گوشتکوب دستی آن‌ها را کاملاً پودر و یکدست کنید.

مرحله ۲: ذوب کره و مخلوط کردن با بیسکویت‌ها

بعد مقداری کره را داخل ظرف کوچک بریزید، به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا کره ذوب شود سپس بیسکویت‌های پودر شده را داخل یک ظرف بریزید و کره ذوب شده را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله ۳: آماده‌سازی قالب

وقتی کره کاملاً به خورد بیسکویت‌ها رفت مقداری شکر به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شود سپس داخل یک قالب کمربندی با قطر ۲۶ سانتی‌متر کاغذ روغنی قرار دهید به طوری که کاغذ روغنی کف و دیواره‌های قالب را کاملاً بپوشاند.

مرحله ۴: فشردن و صاف کردن لایه بیسکویتی

سپس کاغذ روغنی را کمی چرب کنید، مخلوط بیسکویتی را داخل قالب بریزید، با پشت قاشق آن را کاملاً فشرده و منسجم کنید به طوری که ضخامت لایه بیسکویت در همه قسمت‌ها یکسان باشد، بعد با هر وسیله‌ای سطح لایه بیسکویتی کاملاً صاف کنید.

مرحله ۵: آماده‌سازی مواد پنیری

سپس قالب را در فر از قبل گرم شده قرار دهید، دمای فر را روی ۱۱۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، تا بیسکویت‌ها به مدت ۱۰ دقیقه در فر بپزند در این فاصله مواد پنیری را آماده کنید برای درست کردن لایه پنیری همه مواد باید هم‌ دمای محیط باشند.

مرحله ۶: مخلوط کردن تخم‌مرغ، شکر، و خامه

ابتدا مقداری پنیر لبنه را داخل یک صافی بریزید، اجازه دهید تا آب آن کاملاً کشیده شود، سپس تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف دیگر بریزید، با همزن برقی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آن‌ها یکدست، پف دار و کمی حجیم شود.

مرحله ۷: افزودن پنیر لبنه و نشاسته به مخلوط

سپس شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، دوباره با همزن بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند، باید بافت کرم رنگ و کشداری تشکیل شود، بعد از آن خامه را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و خامه کاملا به خورد مواد برود.

مرحله ۸: ریختن لایه پنیری بر روی لایه بیسکویتی

بعد از آن پنیر لبنه را که آب آن کاملاً گرفته شده است به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا بافت یکدستی تشکیل شود و کاملاً با هم مخلوط شوند در آخر مقداری نشاسته را به مخلوط مواد اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا بافت مواد کمی منسجم‌تر شود.

مرحله ۹: پخت در فر

بعد از این که لایه بیسکویتی آماده شد قالب را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود سپس لایه پنیری را روی آن بریزید، سطح آن را با لیسک صاف کنید، دوباره قالب را در فر که از ده دقیقه قبل قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۱۰: مرحله نهایی پخت و خنک کردن

اجازه دهید تا لایه پنیری به مدت ۷۰ دقیقه در فر با دمای ۱۱۰ درجه سانتیگراد بپزد، در طول این مدت در فر را باز نکنید تا بافت چیز کیک خراب نشود بعد از این زمان فر را خاموش کنید و اجازه دهید تا چیز کیک به مدت ۱۰ دقیقه در فر خاموش بماند.

مرحله ۱۱: پخت مجدد در فر

بعد از آن در فر را نیمه باز کنید، اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه دیگر هم در فر با در نیمه باز و خاموش بماند، سپس قالب را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا کاملاً خنک شود بعد از آن قالب چیز کیک را در یخچال قرار دهید.

مرحله ۱۲: خنک کردن در یخچال

اجازه دهید تا چیز کیک از شب تا صبح یا به مدت ۶ تا ۷ ساعت در یخچال بماند، خوب استراحت کند به طوری که بافت آن کاملا منسجم شود، سپس آن را از یخچال بیرون بیاورید، چیز کیک را به آرامی از قالب خارج کنید و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۳: تزئین چیز کیک

سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان روی چیز کیک را با مقداری خامه فرم گرفته، شکلات ذوب شده، پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، خلال بادام یا شکلات چیپسی و چند برش حلقه‌ای موز، توت فرنگی و انبه تزئین کنید.

مرحله ۱۴: برش دادن و سرو کردن

بعد از آن چیز کیک کافی شاپی را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، سپس چند برش از آن را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 24 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.