طرز تهیه رول مغزدار خرمایی

طرز تهیه رول مغزدار خرمایی, دستور پخت رول مغزدار خرمایی

رول مغزدار خرمایی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی لطیف دارد، این شیرینی خوش طعم که خیلی راحت درست می‌شود برای پذیرایی بسیار مناسب است و از آن می‌توانید به عنوان یک میان وعده مقوی و پرانرژی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه رول مغزدار خرمایی در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
خرما ( بهتر است از رطب استفاده شود)۳۰۰ گرم معادل ۲ پیمانه
مغزهای آجیل به دلخواه ( پسته، گردو و بادام )از هر کدام ۲ قاشق غذا خوری
پودر نارگیل و کنجداز هر کدام ۲ قاشق غذا خوری
کره۲۰ گرم معادل ۱ قاشق غذا خوری
دارچیننصف قاشق چای خوری
شکلات دوب شده برای تزئینبه مقدار لازم
مغزیجات دلخواه برای تزئینبه مقدار دلخواه

طرز تهیه رول مغزدار خرمایی

مرحله ۱: خرد کردن مغز گردو، مغز پسته و مغز بادام

ابتدا مقداری مغز گردو، مغز پسته و مغز بادام را با گوشتکوب دستی به طور جدا گانه خرد کنید، دقت کنید که مغزیجات را خیلی خرد نکنید، باید به اندازه‌ای باشند که زیر دندان احساس شوند، بعد مغز گردوهای خرد شده را داخل یک تابه بریزید.

مرحله ۲: تفت دادن مغز گردو، مغز بادام و کنجد

سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مغز گردوها را کمی تفت دهید، بعد مغز بادام‌ها را هم به آن‌ها اضافه کنید، کمی تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود، سپس مقداری کنجد داخل تابه بریزید و تفت دهید تا عطر کنجد در مواد پخش شود.

مرحله ۳: افزودن مغز پسته و پودر نارگیل

بعد مقداری مغز پسته خرد شده و پودر نارگیل، به مواد داخل تابه اصافه کنید، دوباره کمی تفت دهید، خوب هم بزنید تا همه مغزیجات با هم مخلوط و تفت داده شوند، سپس تابه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود.

مرحله ۴: تهیه خرماهای شکلاتی با کره

سپس هسته مقداری خرما را جدا کنید، خرما‌ها را داخل یک ظرف بریزید، بعد در یک تابه مقداری کره بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود، سپس خرماها را داخل تابه بریزید و با کره کمی تفت دهید تا کره به خورد خرماها برود.

مرحله ۵: افزودن دارچین و مخلوط کردن تمام مواد

وقتی که خرماها نرم شدند مقداری دارچین به آن‌ها اضافه کنید، هم بزنید تا دارچین کاملا با خرماها مخلوط شود و عطر آن پخش شود، سپس مغزیجات تفت داده شده را به خرماها اضافه کنید، با هم خوب مخلوط کنید تا همه آن‌ها کاملا به خورد هم بروند.

مرحله ۶: فرم دادن مخلوط و خنک کردن

بعد تابه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا مخلوط در دمای محیط کمی خنک شود، سپس یک کاغذ روغنی یا نایلون را روی یک سطح صاف قرار دهید، سطح کاغذ روغنی یا نایلون را چرب کنید تا هنگام فرم دادن مواد، مخلوط به آن نچسبد.

مرحله ۷: رول کردن مخلوط و خنک کردن دوباره

سپس مخلوط را روی کاغذ روغنی یا نایلون قرار دهید، بعد به کمک کاغذ روغنی مخلوط را رول کنید، داخل یخچال قرار دهید تا جا بیفتد، باید کاملا فرم بگیرد و بافت آن منسجم شود، بعد از تقریبا یک ساعت رول خرمایی را از یخچال بیرون بیاورید.

مرحله ۸: برش دادن رول خرمایی

بعد کاغذ روغنی را از رول جدا کنید، رول خرمایی را در اندازه‌های مناسب و دلخواه برش بزنید، سپس مقداری شکلات را داخل یک ظرف کوچک بریزید، ظرف را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات کاملا ذوب و یکدست شود.

مرحله ۹: ذوب شکلات و تزئین رول‌ها

سپس ظرف شکلات را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شد، سپس با سلیقه خودتان یک طرف رول یا همه قسمت‌های برش‌های رول مغزدار خرمایی را داخل شکلات ذوب شده فرو کنید تا آغشته به شکلات شود.

مرحله ۱۰: تزئین و سرو رول مغزدار خرمایی

بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان روی رول‌ها را با مقداری پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، مغز گردو خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام یا کنجد تزئین کنید، بعد آن‌ها را داخل یک ظرف قرار دهید تا شکلات روی آن‌ها خودش را بگیرد و منسجم شود. در آخر تعدادی رول مغزدار خرمایی را داخل یک ظرف مناسب بچینید و برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای سرو کنید.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 19 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.